Året som gikk – 2011

Hei og godt nytt år!

Jul og nyttårsfeiring er over, og et nytt år er godt igang…Jeg vil gjerne starte årets første innlegg, med et lite tilbakeblikk i året som har gått.

Det har skjedd mye i 2011… Vil du være med på et lite tilbakeblikk?

Januar:

Vi startet året med å pusset opp et av jenterommene.

Møbler, tak og vegger ble malt i hvitt og grått.

Så fant eldstejenta ut at hun hadde lyst til å jobbe med film, og ville prøve å se om dette kunne være noe…

Det resulterte i at Tonje skulle være med på Happy Day med Jan Thomas, og da måtte det også filmes hjemme.

Så bar det videre til Oslo og i et provisorisk studio i Holmenkollen Park Hotell.  Artig opplevelse…

 
Februar:

Da ble jeg i forbindelse med et kurs, invitert av en leverandør til VM i Holmenkollen.

Det var en fantastisk opplevelse å være VIP-gjest. Med egen reservert tribuneplass, oppvarmet telt med matbufè og drikke. Tror fint at jeg kunne vendt meg til et slikt liv… :-))

Vinteren var kald i år. Snø og skare gjorde at rådyrene trengte ekstra med mat. Vi hadde flere foringsplasser, blandt annet en 7-8 meter fra huset.

Dette bilde er tatt fra vaskerommet. Det var såå koselig å se de stå der hver eneste dag! 🙂

Mars:

Etter en lang vinter reiste vi en tur til varmere strøk.

Anfi del mar, på Gran Canaria.

Det var helt skjønt å reise fra kulde her hjemme til sol og varme bare 5 timers flytur anna…

April.

April ble stort sett brukt til forberedelser av Sara sin konfirmasjon.

Det var mange hyggelige timer med “klipp og lim” .

Innbydelser ble laget…

Og bordkort …

Hele denne månden hold vi på med hus og hage, for å gjøre det så fint vi kunne før den store dagen.

Mai:

Så kom månden som vi hadde gledet oss til i lang tid. Sara, den yngste skulle konfirmeres, og festen ble holdt i telt her hjemme.

Border ble pyntet og vi var velsignet med et fantastisk vær.

Det var så varmt at vi måtte fjerne veggen på teltet! Tror dette var den varmeste dagen i 2011!

Mor og datter verdens lykkeligste i nye bunader. Vi takker familie og venner for at dere gjorde dagen så flott!!!

Juni:

Juni er sommer, og dagene blir nydt ute i det fri!

En stol i hagen, hvor det fine været nytes med en hagebok.

Det blomstrer i den gamle kjærra.

Ellers blir dagen brukt til hagesysler. Vi har mange prosjekter på gang, og men vi jobber og koser oss! Dagene går raskt mot sommerferie…

Juli:

Endelig sommerferie!

Og sommerferie betyr late dager på hytta! Sole oss, bade og spise masse grillmat!

En fisketur i ny og ne ble det også. Selv om fangsten ikke alltid var så stor, hadde vi det veldig gøy! 
Fantastiske deilige sommerdager, som virkelig ble nydt til det fulle!

August!

Finn Schøll var på Elingård, og det var kjempeartig å oppeve ham “live”

I august startet også programmet som sysselsatte oss HELE høsten… Eldstejenta Tonje var med på TV Norges program “Gøy på landet”.

Hun var jammen borte i 11 uker, og det var veldig spennende å se hva hun hadde opplevd… De som har sett programmet, vet at hun aldri hoppet av bussen…

Men, derimot reiste hun tilbake til Audnedal og Harald etterpå. Det var den første bygda som bussen besøkte, og det værste var at Tonje da sa, at Harald hadde alt hun lette etter… ♥ Allikevel reiste hun videre… Men det endte med kjærlighet, til slutt… :-))

September:

September var våt! Det regnet og regnet, og alt kornet som skulle treskes, kom dessverre ikke i hus. Men sånn kan det gå, og vi trøstet oss med å reise til København…

“Pølse med det hele” og en kald øl, inntas på en krakk, mens vi tittet på folkelivet.

Det er dejlig å være Norsk i Danmark :-))

Oktober:

Utesesongen er nå avsluttet og havemøbler er pakket inn for vinteren. Kurvmøblene ble plassert i lysthuset, en uvant setting, siden vi alltid har hatt “høye” møbler der.

Siden lysthuset er isolert og har terrassevarmere, brukes dette litt i høst- og vintermåndene også

Siden jeg ELSKER lykter, blir disse nå tent rundt i hele huset… Høsten er en fin tid det også…

November:

Nå starter virkelig “innetiden”  for fullt! Juleforberedelser startet sakte men sikkert. Men først tok vi en tur til Berlin sammen med verdens herligste SÅ og L ♥

Vel hjemme er det masse, masse tid med levende lys og peiskos…

Desember:

Julemånden desember er min favoritt! Desember – det er kosemånden fremfor alle…

Da har vi hatt juleverksted, bakt og spist julekake, handlet julegaver og pyntet til jul. Både ute og inne…

Årets juletre tror jeg er det vakreste vi noen gang har hatt…

Uff… Det var rent vemodig å ta det bort…

Kjære alle sammen:

Jeg vil med dette takke mine lesere som gjør at blogging er så gøy! Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger og bekjentskap.  Dere er FANTASTISKE!

Nå i januar skal jeg være med på mitt første bloggtreff. 50 flotte bloggere skal møtes. Det blir kjempegøy! Og jeg gleder meg masse!!!

Håper dere fortsatt vil følge med meg i “Hust på landet” også i 2012…

 

 

11 kommentarer
    1. Så flink du er! Første gangen jeg er inne på bloggen din, og hva er vel da bedre enn en årskavalkade…. Syntes også det er noe kjent med deg…… Jeg fikk tips om bloggen din via en venn på FB. Jeg blogger selv på http://www.hvaler-doha.blogspot.com
      Riktig godt nytt år;0)

    2. Godt nytt år, Line! Kjempekoselig innlegg. Flott oppsummering for min del siden ej ikkje hadde følgt dej heile året:-)

    3. Så fin, koselig og variert årskavalkade! Det var fin lesing og mange flotte bilder! 🙂
      Ønsker deg et riktig godt nytt år! 🙂

    4. sersjantnilsen: Ja, det er jammen fort gjort å glemme å ta bilder. Jeg har brukt helgen til å rydde i bildene mine. Det var “bare” 10764 bilder! Phu…

      Så spennende med konfirmasjon. Vi har hatt 3 stk og er nå veldig glade for å være ferdig med det… Bordkortene og innbydelsene ligger lagret under “hjemmelaget” i bloggen, hvis de kan være til hjelp 🙂

      Og kjærra er jeg veldig glad i, men den trenger sårt en restaurering. Den begynner å gå i oppløsning, så noe må gjøres før den blir ødelagt.Til sommer`n kanskje…

      Klem fra Line

    5. fruensvilje: Takker så mye, og godt nytt år til deg også! Det har vært mye som har skjedd i år, så jeg tror nok 2012 blir noe roligere… Men ingen vet hva fremtiden vil bringe 🙂 Håper det blir et godt år!
      Klem fra Line

    6. Ja, du har virkelig opplevd mye! Jeg tenkte å lage en lik kalvakade for meg selv, men fant ut at jeg ikke husket hva som hadde skjedd, og ikke hadde jeg bilder 🙁 Må bli flinkere til å bevare minner med andre ord, slik du har vært!
      Mulig jeg må lete litt i bloggen din, men har du blogget om forbredelsene til konfirmasjonen? Jeg syntes bordkortene dine var skikkelig fine, og bordet var lekkert 🙂 Trenger tips! Vi har konfirmant til våren…
      Og du, jeg kunne godt tenke meg den gamle heste kjærra med blomster i, den var “smelt” 🙂

    7. Godt Nyttår!
      Så fin årskavalkade, ser frem i mot flere innlegg 🙂
      Hils naboen.
      Klem fra Synnøve

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg