En stille protest

Noe sier meg at det foregår en aldri så liten “krig” her i “Huset på landet”…

Vanligvis ligge putene i sofa`ne dandert etter husfruas ønske. Og de blir til stadighet rettet på, slik at de skal ligge pent… (Noen som kjenner seg igjen?)

Selvfølgelig er det lov til å “leve” i vårt hus, men jeg liker at det er ryddig, og har vel kanskje en tendens til å bli en smule irritert når andre husmedlemmer ikke rydder etter seg… Faktisk vinner Maja, hunden vår, den kampen. Hun roter og ligger akkurat der hun vil, og det er ikke mulig å få ho til å rydde etter seg!

Men, nå har flere satt seg i opposisjon!
Etter en liten arbeidsøkt med hjemmekontor, skulle jeg ta en liten pause og innta sofa`n…

Hmmm… Ikke helt lett dette!

Alle putene var nå plassert (les lempet) opp i den sofa`n som jeg bruker…
Det virker tydeligvis som om mannen i huset er på krigstien!

Så mens dere andre kanskje går en stille og fredfull helg i møte, manner jeg meg opp til en aldri så liten “kamp” :-)) Her gjelder det tydeligvis å markere seg!

God helg og…

14 kommentarer
    1. koser meg med bloggen din, er innom hver kveld. Kjenner igjen det der med overfylte skap.
      Ha en fin onsdagskveld med eller uten puter..

    2. Marits Hverdagsgleder: Takk for det Marit. og det ser nesten ut på mannen som om seieren er i havn, men det ender nok ikke slik. :-)) He-he…

      Du kjenner vel kanskje det gamle ordtaket ” Det er mannen som bestemmer, og kvinnens vilje som skjer”

      God helg og klem fra Line

    3. Han der ser jo ut som han har tatt seieren på forhånd 🙂 Kjenner meg godt igjen med å bli irritert på andre her i heimen som ikke rydder etter seg…. ikke alltid jeg rydder etter meg selv heller.. he he, men da er det jo også meg som må rydde… er søren meg aldri noen som rydder etter meg…. God helg der på “krigsstien” :))
      Klem Marit

    4. heheh, herlig skrevet 🙂 Mannen din så veldig fornøyd ut der han lå. Putene her i huset vil heller ikke ligge rolig gjennom dagen. Men her må jeg nok ta på meg noe av skylden selv også 🙂 PS! Kjempefin stue dere har. Koselig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg