Terracottapotter med sjarm

Terracotta… Jeg liker terracotta 🙂

Jeg liker fargen, jeg liker sjarmen, jeg liker det naturlige i terracotta…

Tilfeldig i min søkend etter planter til vårt nye blomsterbed, kom jeg over hjemmesiden til Hageglede.no. Og der snublet jeg over et lite tips…

Hvordan få ny terracotta til å bli gammel?

Dette er hva de sier og hvordan man får det til….

La terracottapottene eldes med stil. Rustikke terracottapotter er svært populære, men ofte er de dyre om du skal kjøpe de i blomsterbutikken.

Du kan enkelt skape denne effekten selv med en ny terracottapotte og litt surmelk. Slik gjør du det: Pensle en terracottapotte med surmelk, fyll den med jord og planten du ønsker. Vann jevnlig. I løpet av et par måneder vil potten få en herlig, rustikk sjarm.

(bilde hageglede.no)

Hørtes jo ganske så enkelt ut – så dette skal jeg prøve til sommer`n 🙂

 

Viser samtidig noen bilder av koselige bilder med terracottapotter som jeg fant på Google:

 

Disse pottene kan vist brukes til mer enn blomster… men jeg lurer… Er det ikke hull i bunnen da?

Ha en fiiin onsdag alle sammen! 

8 kommentarer
    1. Hei Line:) lenge siden jeg var inne hos deg nå! Jammen på tide!!
      bloggrollen min har ikke vært ligjengelig ser du.. og jeg måtte huske alle bloggadressene. Grrr.. sånn skjer når ting skap oppdateres, om-programmeres.. ja, sånn er det å være gift med en IT-nerd rett og slett:D
      Men du.. så inspirerende terracotta-innlegg Line! Jeg tenkte faktisk samme tanken for et år eller to tilbake, å sette terracotta-potter inn med surmelk for å la de få den vakre patinaen du snakker om her. Men kom aldri så langt, og nå har du minnet meg på den lure ideen igjen. Takk 🙂
      Terracotta er jo så naturlig også.. alltid vakkert i hagen med alt som er naturlig:)
      . og de hornene kan jeg skrive under på er gode.. dem lager jeg også. Bortsett fra purre, så lager jeg dem også med skinke og ost. Mmm.. alltid populært. Men jammen også en ting det er lange siden.
      Skjønner det var meningen jeg skulle gå inn til deg her:))
      Håper alt er godt med dere alle!
      Klemmer fra Line

    2. Hei:)
      Liker terracotta jeg også, og de mest sjarmerende er jo de gamle da:)
      Takk for tipset med surmelk, det skal jeg jammen prøve jeg også!
      Mange nydelige bilder du viser..så vakkert med stemorsblomster..gleder meg til å begynne å plante de i potter og kar:)
      Ha en fin kveld Line:)
      Klem Line E.

    3. Du så masse nydelige bilder du har funnet her i dag,likte særdeles godt entreen med dei nydelige pottene i kombinasjon med det skjønne bordet:)
      Gleder meg til å se utviklingen i hagen din,synes du er kjempeflink å skape hygge der:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg