God påske

Nå er det påskeferie…. Og jeg skal nyte mange fine dager sammen med familien!  Vi har klart å samle troppene – så i hvertfall deler av påsken er alle jentene hjemme!

For oss bruker påsken å være en tid da vi får “tatt et røsk” her hjemme. I år blir det nok ingen unntak…
men jeg prøver å forhandle meg frem til noen dager på hytta…

Nå kan ENDELIG motorsagene pakkes bort for en stund. For i går ble vi ferdig med dem!

Nå er alle trær som skulle ned i hagen – tatt ned, alt tømmeret er hentet hjem fra skogen – og alt dette er nå kappet og klyvd.

Ser du den haguen med ved på høyre side av låven?

Nå da? :-)) 

Ferdig! *smiler*

Dagen i dag skal brukes til litt opprydding. Det ligger 7 tonn med grus på hengeren – som skal fylles i hullene på veien.

Etter det – tror jeg kanskje at jeg skal rake litt, og kanskje fortsette å gjøre litt i kjøkkenhagen…

Ønsker deg FINE påskedager!

12 kommentarer
    1. Vivishagerom: Takk for hyggelig hilsen, Vivi! Det er fint med en samlingsplass for bloggene, så man har en mulighet til å finne de bloggene man liker.
      God påske og velkommen tilbake!
      Line

    2. Line: He-he… Feil år? Er det mulig det da! Da får du bare klippe og beskjære etter magefølelsen en stund til… :-))
      Så deilig å jobbe i hagen igjen. Selv om den store vårsjauen ikke alltid er like gøy – er det veldig godt når den er unnagjort!
      Her har telen gått for en stund siden, så vi kan fint grave. Men nattefrosten har vi, så jeg har i min våriver – allerede drept et par blomster som jeg glemte ute på kvelden.

      Ha en deilig påske, Line!

      God klem

    3. ernashus: Næmen, stakkars dere da. Enda mere snø! Her er våren i full gang. Noen bønder har allerede begynt på våronna, men det er det ikke klart til hos oss, enda.
      Riktig god påske til deg også Erna!
      Klem fra Line

    4. Så koselig du har pyntet til påske! Jeg fant bloggen din gjennom Hageblogger og syns den var kjempe koselig!
      Jeg kommer gjerne på besøk igjen!
      Ønsker deg en fin påske!

    5. Hei igjen Line:)
      Hmm.. Storkonvall vet jeg ikke hva er jeg. Det må sjekkes ut:) kanskje noe for hagen her:)
      Det ble ikke noe beskjæringskurs for meg den dagen:( skulle tro det var en 1.aprilspøk, men da vi kom frem (og flere med meg), var det stengt og ingen tegn til at det skulle være noe kurs. Så jeg ringte, og de beklaget veldig, men faktisk hadde Norsk Hagetidend(magasinet for Norsk Hageselskap) klart å trykke feil år!! de hadde trykket opp fjorårets datoer for kurs:(
      OM jeg ble oppgitt ja?! Ikke bare det kan du si.
      Jeg skulle egentlig vært i skogen og hogd ved med mannen den dagen.
      Jaja, så jeg ble ikke noe klokere på beskjæring i år, men forhåpentligvis så har de kurs neste år da;)
      Så godt for dere å være ferdig med veden da Line:)
      Vi har nå fått 1/3 av veden hit. Det står igjen to dager med hogging av ved igjen for å få til hele vinteren. Men så har vi endel gammelt i skålen og vi like godt kunne ta av;)
      Håper du har en fin påske Line. Sikkert godt å kunne slippe motorsaga og heller plukke opp riva eller grave i jorda om du kan det allerede?!
      Jeg fikk raket litt av plenen igår, men har myyye igjen. Tok hele plenen der vi sitter, leker og går da, så det er jo fint. Idag står raking av eplehagen for tur. Der er det såå mye grus etter fresingen i vinter.
      Men noe graving i jorda må jeg nok vente med til rundt 17.mai.
      Kos dere i påsken Line:)
      God klem

    6. så påskekos det var hos deg da;)
      Herlig.
      Kos dere med uteaktiviteter og påskehygge. En ting er sikkert…med hus og hage har man alltid noe å gjøre. Flinke er dere;)
      GOD PÅSKE!!

    7. Oj, der var det vår gitt! Herlige bilder.. Hos oss har det kommet 75 cm snø hittil i påsken og mer skal det bli! Ha en knallfin påske, klemmer 🙂

    8. fruensvilje: Kjøkkenhagen lå brakk i fjor – så den er full av ugress! Det skal bort og det er det jeg driver med… 🙂 Såing må jeg nok vente en stund til med. I min våriver har jeg allerede drept to vakre blomster, ved å glemme de ute på kvelden. Så nattefrosten tok de!

      God påske til deg også!
      Klem fra Line

    9. gykkeshobbyblogg: ja, det blir spennende dette… Noen dager på hytta hadde vært deilig! Vårsjauen skal jo tas der også! 🙂
      Selvfølgelig skal vi også kose oss og slappe av litt. Det er jo sååå deilig å være ute! Litt kaffe i solveggen og litt grilling blir det nok også tid til…
      Takk for hyggelig hilsen og riktig god påske til deg også!
      klem fra Line

    10. God morgen og god påske.
      Det var hærlige bilder fra deg i dag,og sola kommer nok bedre til nå som noen trær er felte.
      Er det mulig å jobbe i kjøkkenhagen så tidlig?selv var jo jeg godt integrert i våren og hadde startet opp med våronna,men snøen lurte oss den og kom tilbake med full styrke.
      Ønsker deg en deilig dag og nyt godværet

    11. Her skal også påsken “nytes” med å gjøre noen fornuftige ting ute,men det skal nok bli tid til kos og avslapning også:0)
      Håper du klarer å “vinne” noen dager på hytta da:)
      Ha en riktig så god påske!
      Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg