Så kom regnet…

Etter mange fantastiske soldager, måtte selvfølgelig værguden gjøre sitt “fornødende”. De har holdt seg lenge, så det er jo ikke så rart at noe vått omsider måtte komme ned fra oven! Men det stoppet ikke meg…

Kledd i så mye tøy at jeg så ut som en levende Michelin-dukke – vagget jeg rundt med skuffa og gravde bort gressplen –  for NÅ skulle jeg virkelig ha flere blomsterbed… Bilde av hvordan jeg så ut kan selvfølgelig ikke vises offentlig, siden jeg også har et liv utenfor hagen!

Men det foreløpige resultatet av det ene blomsterbeddet kan dere jo alltids få se… 🙂

Her står de 12 små rosene som utrolig nok overlevde vinteren i den gamle kjærra. Det er roser som vi kjøpte til Saras konfirmasjon, altså små pynteroser, som etter hva gartneren sa, kunne klare seg i hagen hvis de sto lunt.

Jeg har ikke turt å beskjære de enda, selv om bjørka her har fått “museører”…

Slik så rosene ut da jeg kjøpte de for et år siden:

Vakre hvite roser som jeg selvfølgelig ikke vet navnet på… Og jeg som driver og lager hageplan med oversikt over det som blir plantet! Tror jeg rett og slett kaller den for “Sara”. :-)) Hvis ikke noen kanskje kan hjelpe til med det riktige navnet her…?

To kuletujaer ble flyttet fra “hotellet” og fikk plass ved trappen.
Der sto det tidligere to Kristorn, som ikke trivdes. (Egentlig ikke så rart – for da jeg gravde de opp – hadde de føttene i bare pukk!!!)
Mannen i huset var jo så redd for at muren skulle rase ut, at det var STORE mengder med pukk som drenering bak buren! 

Pukken ble fjernet og masse jord ble fylt i hullet. Litt kompost, så får vi håpe at disse to vil trives på sin nye plassering.

Og så var det hestekjærra da…

Stakkars! Den ligger i bare deler og det hele ser virkelig trist ut!

Men etter en befaring hos “restaureringsmannen” min på låven… Så ser dette virkelig lovende ut!
Hestekjærra blir nok god som gull igjen!

Ha en fin-fin uke ny uke!

2 kommentarer
    1. Du så flott nytt bedd du lager:)du kan rekne med att dei søte små potterosene dine gjennoppstår i normal størrelse ute i beddet,det er iallefall erfaringer jeg har sett.En nabo plantet slike langs husveggen og der levde dei lykkelig i mange år og ble både dobbelt og tredobbelt så høge som dei var i butikken:))

    2. Så flink du har vært:) hagearbeid i regnvær står det respekt av:) vet ikke navnet på rosene,men vakre var de og kommer til og gjøre seg fint i det nye bedet ditt:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg