Ny skiferplatting

Vi holder på å gnur vi vet du… Med “hestekjærre-prosjektet” vårt.

Kjærra har jo tidliger stått på gressplenen, noe jeg synes har vært pent, men VELDIG upraktisk! For når gresset skal klippes, må kjærra flyttes, eller så må jeg til med kantklipperen… Derfor ble det bestemt at vi skulle lage en platting under kjærra… Da var veien kort – ned til steinlageret…

For vi har nå bestemt oss for at alt vi gjør i hagen skal bidra til lettere hagearbeide. Vi blir jo ikke akuratt yngere vi heller…

Kjærra har nå fått en ny plassering i hagen. Og der er det også gress – i hvertfall foreløpig…

Et tau ble brukt for å finne ut hvordan vi ønsket å ha plattingen.

Så måtte gresset fjernes…

Grus ble fylt på…

Så var det bare til å legge ut steinene…

Et aldri så lite puslespill… Og siden det sto “Fra 42 år” på pakken, fikk ikke jeg lov til å være med å legge… Tror kanskje at Jarle syns jeg er en “pest og plage” når ting er veldig nøye. For jeg sier bare… “Det er ække så nøye se…”  Og der er ikke Jarle! Han sier: Det skal gjøres ordentlig, ellers kan du bare drite i det!

Og nøye er han… Tilpassing er viktig…

Skjønner dere hvorfor jeg ikke får lov å legge…. Sykt nøye!!!

Her legges sort flis og de siste skiferhellene tilpasses. Mannen er veldig fornøy med hvor lite kapp det ble – for da har vi masse skifer igjen til neste prosjekt…

Tada! Ferdig med plattingen! Sort flis, hentet i nabobyen Moss – Jarles hjemby ♥ – fordi her i Fredrisktad har de bare brun…  Og som Jarle sier… Det må  være ordentlig – ellers kan du bare dri…… i det! :-))

Jeg fikk lov til å spyle over… Tror ikke det kan gjøres feil – det er sikkert derfor jeg fikk lov… 🙂

Så ble kjærra satt på plass. Et melkespann står ved siden av… Og nå gjenstår bare blomstene!

Til helga kanskje…!

15 kommentarer
    1. Krinstin: Tusen takk!
      Jeg prøver alltid å ta bilder underveis, det er morsomt å se hvordan det blir etterhvert, og siden jeg glemmer så fort – er det artig å ha bilder fra både før og etter…
      Line

    2. berit garde: Ja ikke sant Jeg er kjempefornøyd… :-)) Og det er dere også håper jeg… 🙂 Viktig å være nøye i en jobb hvor det ikke er rom for feil…
      Takk for hyggelig kommentar, Berit!
      God klem fra Line

    3. fruensvilje: Ja, det er best å forholde seg i total ro når det skal “finarbeides”. Godt du fikk avlastning da… 🙂
      Vi er litt – les veldig – steingale, så vi tar vare på alt vi kommer over.

    4. Lisbeth: He-he… Vi er stengale vi skjønner du! Og vi samler og sparer i tilfelle vi får brukt for det. Har stein i alle varianter liggende på lur… :-))

      Ha en fortsatt fin søndag og klem fra Line

    5. Må le litt her jeg sitter… Vet ikke om så mange som har både grus og skifer på lur liksom. Men ble igrunn ikke så overrasket da jeg leste det heller 🙂
      Fint ble det, det er helt sikkert! Blir sikkert flott når blomstene blomstrer i kjerra igjen 🙂
      Ha en deilig søndag!

    6. Du verden så flott dette ble:))kjenner godt til det med nøyaktighet ja.Min mann er likeledes,selv turde jeg ikke si det høyt engang i går når underlaget til treplattingen skulle lages,godt sønnen kom og avlastet ho mor:))
      Ikke verst å ha et steinlager og att den innholder slik vakker skifer,håper dere får glede av hestekjerra i mange år framover no da:))

    7. Det ble flott! Alt passet så godt sammen og med skogen som vakker bakkgrunn. Blir flott når får blomster i kjerra igjen også 🙂 Skal du ha noe i melkespannet?

    8. Så flott at du tok bilder underveis, jeg har aldri tenkt på hvor mye arbeid som ligger bak en sånn liten platting, det var gøy å se. Veldig fint sluttresultat! Bllir sikkert et skikkelig blikkfang når du får fylt kjerra med blomster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg