Skifer på lysthusplattingen

I dag har vi vært på shopping…

Det er vel kanskje ikke slik shopping de fleste jenter tenker – for vi har handlet skifer og stein til kantene rundt blomsterbeddene! Jeg liker faktisk slik shopping fremfor klær og annet stæsj. (Betyr det at jeg har blitt sånn gammel og kjedelig da? “skrik”)

Planen for helgen var egentlig å kjøre på jordene. Men der var det fremdeles alt for bløtt – så derfor blir det utsatt noen dager til…

Selv om det er veldig sent vårond, kan vi jo dessverre ikke styre været – så da er jeg heller kjempeglad for at hageprosjektene fortsetter!

Her legger Jarle ut noen skiferheller for å se hvordan dette skulle gå opp. Det ble litt prøving frem og tilbake, før de fikk sin plass. 🙂

Nå begynner det å ta form…

Etter at all skiferen er lagt ut over, ble de tatt av igjen, litt etter litt – slik at vi skulle finne riktig plass etter at limet var smurt på…

Her er plattingen før vi limte fast skiferen.
I morgen skal vi skjære av kantene, slik at de følger plattingen, og så skal vi fuge i mellom!

Så kan lysthuset endelig løftes på plass – og deretter: Planting av rosene… 🙂

Hurra!!!

6 kommentarer
    1. Det er det jeg sier,dere skulle vært her og laget hage til meg hi hi.Dette blir bare så flott,hadde jeg fått handlet stein og i tillegg hatt en mann som ville jobbe med dem etterpå,ja da hadde jeg jublet:))no prøver jeg så godt jeg kan å gjøre min hage pen og mannen ja han jobber med tre:))ikke å forakte det heller

    2. Så flott det blir! Gleder meg til å se det ferdige resultatet 🙂 Nå fikk jeg lyst til å handle blomster og plante litt i hagen. Kanskje i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg