Heller og kantstein

Helgen er snart over og vi har hatt nok en deilig helg i hagen…

Etter å ha kjørt på et lass jord, tidligere i uken, synes vi det ble litt “tomt”, og fant ut at tråkkheller – det hadde gjort susen!
En gangsti fra trappa og bort til lysthuset…

Jarle dro avsted for å kjøpe heller og disse la vi utover for å se hvordan vi synes det ble… Og ja – vi likte det!

Prosjekt 1: Heller som gangsti.

Prosjekt 2: Kantstein rundt det 6-kantede blomsterbeddet (som nå forøvrig ble rundt! :-))

Prosjekt 3: Kantstein rundt blomsterbeddet i skogkanten.

På prosjekt 1 satte vi folk i arbeid! Harald, stakkars… Som hadde tatt den lange veien fra Audnedal – fikk jobben med å legge disse.
Selvfølgelig med GOD hjelp fra Tonje! 🙂

Tror nok “stakkar`n hadde et snev av prestasjonsangst – og for å gjøre situasjonen værre for stakkkar`n – sa vi bare at “i værste fall så bare tar vi hellene opp igjen, hvis du ikke er nøye nok…”

Men gutten er flink – og nøye! Så disse steinen blir liggende, og han er klargjort for nye selvstendige oppdrag!

Mens Jarle hadde mer flaks… Han gikk fra den ene pausen til den andre… :-))

Prosjekt 2: Det “runde beddet” var mitt domene…

Og jeg nektet selvfølgelig å bruke grus og duk under. Det er grunnarbeider – og grunnarbeider
DET er KJEDELIG, og helt usynelig!

Så jeg satte i gang og spadde fine kanter og la stein – og brukte til og med vater etter beste evne….

Men selvfølgelig gikk det som alltid!!! Jeg måtte ta opp alle steinene og legge grus under, og begynne på nytt! 
(Phø! Så ha rett da, Jarle!) Men fint ble det – og jeg må krype til korset og innrømme at grunnarbeider er viktig…

(Hmmm… Lurer på om jeg snart skal begynne å høre på den masete mannen min…? …NEI ALDRI!

Prosjekt 3: Jarles kantstein i skogkanten. – Med duk og grus – naturligvis! :-))

Det ble selvfølgelig strøkent – men det kommer jeg ALDRI til å innrømme…

Ferdig hellegang – og benken er på plass…

Og nå venter vi på grønt gress…

7 kommentarer
    1. Herlighet, så fint det blir hos dere, rene flotte parkanlegget jo! Dere er to arbeidssomme sjeler som får det til akkurat så fint som dere ønsker.. Kos dere masse i hagen i sommer, ser dere allerede har begynt..Klemmer 🙂

    2. Lurer på om ikke disse dyktige gartnerane kunne tenkt seg en tur til Sunnmøre:))dere er så flinke og det blir bare helt nydeligt.En hage for ro og harmoni

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg