Fabrikkbesøk i Stuttgart

Vi var tilsammen 18 forhandlere og Bosch-ansatte som skulle til Stuttgart, i Tyskland – for å besøke en av Bosch sine verktøyfabrikker.

Det er selvfølgelig ikke lov å ta bilder inne på fabrikken – men en liten posering ved inngangen – det fikk jeg lov til 🙂

Mandagen besto av reising og sightseeing og “bli kjent”.

En av stoppene på bussturen var i et “Tea-house”.  Her skulle vi få te og kaker…

Men når man reiser på tur med 17 mannfolk, blir te og kaker fort byttet ut med øl og tyske pølser :-))

He-he… Noe selv undertegnede var godt fornøyd med…

Nok en kork til samlingen, far…

Tirsdags morgen kl 07.00 var det frokost, før bussen kjørte oss til fabrikken.
Der fikk vi først se hvordan borhammere og vinkelslipere ble laget.

Så var vi i “treningsrommet” og testet ut forskjellig verktøy og fikk litt opplæring.

Praten går lett og nyttige erfaringer blir delt…

Og verktøy blir sammenlignet…

Etter en lang dag på fabrikken var vi på en kjempehyggelig restaurant.
Der fikk vi både leskende drikke…

og deilig mat…

Jeg valgte forøvrig Norsk laks 🙂 De store grillede knokene blir nok litt for mye mannemat for meg.

Og siden jeg er så glad i blomster og grønt, fikk jeg denne til dessert…

Onsdag, var det nok en frokost kl 07.00, (Det er tidlig altså!!! I hvertfall for et murmeldyr, som meg.) før vi reiste tilbake til fabrikken.

Der fikk vi også se litt nyheter…

Denne laseren som jeg synes har en utrolig likhet med  “E.T.” – har laserstråler som man “sveiper” over gulvet, for å se om det er svakker eller kuler på gulvet. 
Snasent!

Før vi reiste hjem ble vi samlet for et lite fotografi…

Tusen takk til Tommy i Robert Bosch som inviterte meg med på denne turen. Det har vært en lærerik og fantastisk opplevelse!
Og tusen takk til hele reisefølget som gjorde turen så flott!

3 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det er veldig bra at jeg trives, med tanke på at jeg lever av å selger verktøy og det stort sett er mannfolk som kjøper det… :-))

      Ha en fin søndag, Connie!
      Klem

    2. Hei!!
      Takk for hyggelig hilsen:-)
      For en fin blogg du har. Og det ser ut som det blir veldig fint hos dere…!!! Fantastisk uteområde!!
      God søndag til deg også,
      Kristin

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg