Farvel, kjære pappa.


Nå har det gått 4 og et halvt år siden vi fikk vite at du hadde fått kreft. Du var jo så ung, bare 58 år, da du fikk denne forferdelige sykdommen.

Nå har det gått 4,5 år – Det har vært en fryktelig lang tid – samtidig så har det vært en veldig kort tid.
Lang tid, med tanke på alle de vonde dagene, hvor tankene dine var dystre og medisinen voldsom mot kroppen din.
Kort tid, med tanke på de gode dagene, da humøret var bra, og oppholdet i cellegifttabletter gjorde at du orket å spiste mat og hadde hyggelig sammen med mamma og oss. Dager som det var så altfor, altfor få av.

På St.hansaften – den lyseste dagen i året, orket ikke kroppen din mer. Og du sovnet fredfult inn i ditt hjem, med alle de du elsket rundt deg.
Det var en vakker, solfylt dag, og da din båre skulle bæres ut, sto det fire rådyr og en elgokse på jordet – og ga deg sin siste hilsen.

Kjære pappa.
Jeg er så fryktelig lei meg, og jeg savner deg så veldig allerede.
Men jeg takker deg, for at jeg fikk være din datter og du min pappa.
Jeg takker for en flott barndom, og alt du har lært meg.
Jeg takker for alle gode stunder vi har hatt i sammen. Hjemme, på hytta, på ferier og på jobben,
Nå skal vi leve videre uten deg.
Det blir fryktelig vanskelig, men tiden leger alle sår sies det – uten at jeg helt kan forstå dette akkurat nå.
En gang, kjære pappa – så møtes vi igjen.
Og til den gang kommer, skal jeg holde deg kjær i mitt hjerte!
På gjensyn…

Kjærlig hilsen Line ♥

14 kommentarer
    1. Å så utrolig trist Line! 🙁 jeg kondolerer. Så fine og triste ord på samme tid som du skrev. Jeg sitter her med gråten i halsen selv. Vet hvordan det er å miste en forelder med kreft:(
      Tenker på deg og sender varme tanker til deg og dine.
      Klemmer fra Line

    2. Fine ord du har skrevet her om en kjær pappa. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om den fryktelige sykdommen. Mistet min mamma i kreft for snart 3 år siden – hun ble bare 58 år og savnet er så stort. Godt man har gode minner som man kan ta frem å tenke på og som får en til å smile i tunge stunder. Ta vare på hverandre <3

    3. Så flotte ord du har skrevet om din kjære pappa. Uendelig trist når noen vi er så glade i dør ifra oss. Sender deg mange gode tanker og varme klemmer. Vet du trenger det, har vært der selv. Men selv om alt blir så uendelig trist, så har man med seg så mange fine minner. Ta dem frem i tunge stunder. God klem til deg <3

    4. Vakkert skrevet Line. Tårene trillet når jeg leste det. Tiden leger kanskje ikke alle sår. Noen arr sitter igjen. Men først må man bare igjenom en del dager hvor ting er veldig tunkt. Ta et skritt om gangen. Det er ingen snarvei. Men tror det er mange som vil være med dere på veien. Ta i mot all støtte med åpen armer.

    5. Kondolerer Line.Det er trist når en kjær venn eller familie går bort,enda vanskligere kanskje når ens foreldre går bort,tenker på deg og dine.Klem fra Connie

    6. KJære Line, dette var trist! Men du fine ord du har skrevet til pappan din! 🙂 Du må ha vore fole glade i han og han i deg. Og so flott ein mann han var! Flott bilde!
      Døden kjem alltid brått, same kor forberedt ein trur ein er…
      LIVSVEVEN
      Ikke før veven er stanset
      og skyttelen holdt opp å slå,
      skal Gud trekke teppet til side
      og la oss til fulle forstå,
      hvorfor de mørke
      tråde så vel som de lyse bånd,
      var like såre nødvendig
      fra Mesterens dyktige hånd.
      Ta godt vare på deg og dine! Klem frå Bente

    7. Kondolerer så mye til deg og hele familien din. en vanskelig tid i vente selvom du viste denne dagen ville komme.
      Opplevde det samme med min far for fire år siden og har fremdeles noen vonde dager når jeg tenker på han. Forsøker da og minnes all den fine tiden vi hadde sammen på Åle og i åledalsveien. Når jeg tenker etter så har jeg kjent deg å familien helt siden jeg bodde på åle og var å besøkte deg og Fam.
      Varme tanker til deg og dine Line Klem fra Steven Søraa

    8. Kondolerer Line:/ Dette var fryktelig trist! Satt å gråt da jeg leste innlegget ditt! Huff,livet kan være så urettferdig!! Døden er vi aldri forberedt på,men skal man se på det på en annen side (noe som ikke er lett!!) så har din kjære far det godt der han er nå<3
      Mine tanker går til deg og dine nærmeste!
      Varme klemmer til dere<3<3

    9. Min dypeste medfølelse i sorgen over en elsket far, Line. Min pappa døde også av kreft når han var på akkurat samme alder, så jeg føler veldig med deg. Stor klem fra meg.

    10. Kondolerer. Vakkert skrevet til en elsket far. Selv om man vet en lang stund at en av sine kjære skal gå bort er man alikevel ikke helt forbredt på sorgen og savnet som kommer. Mine tanker går til deg og dine. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg