Hagehelg – planting

Hei og god kveld!

Den siste uken har jeg vært innom flere planteutsalg.
Det er høst og nå er tiden for SALG på stauder og busker… Det passet meg veldig fint, for nå har jeg endelig fått jord bak støttemuren ved verandaen!

Her har jeg satt utover det jeg kjøpte:

Men først måtte jeg fylle på med litt “god jord”…

Og siden Harald var på besøk, var han så hjelpsom at han bar sekker og blandet jorden akkurat slik jeg ønsket… 🙂
Tusen takk!!!

Så ble plantene plassert ut…

For så å bli plantet…

Her er bilder jeg googlet av de plantene og løkene jeg kjøpte:

3 stk Agastache “After Eight”

3 stk Hupehensis – høstanemone

4 stk Delphimium – Ridderspore i flere farger

6 stk Digitalis purp “Alba” – Revebjelle

1 stk Blå høstfloks

1 stk Rosa høstfloks

3 stk Iris White Knight”

2 stk Lathyrus latifolius “Pink Pearl” – flerårig erteblomst

3 stk Lilac Chip – sommerfuglbusk

6 stk Malva moschata – Moskuskattost

3 stk Veronica austriaca teucrium

75 rosa Tulipa Angelique

60 stk Anemoner

45 stk Scilla Campanulata

30stk  Allium “Purple Sensation”

I tillegg har jeg plantet 6 stk lavendel og en stor samline av rosa liljer, som jeg har flyttet litt på.

Så nå gleder jeg meg stort til neste vår og sommer for å se hvordan resultatet blir…

Ha en fin-fin ny uke!

6 kommentarer
    1. Linnette i SkippertaksHuset: Takk for hyggelig hilsen, Linnette!
      Det har blitt litt dårlig tid til bloggen om dagen, men ha en strålende uke du også… selv om det er en uke etter… :-))
      God klem fra Line

    2. Oj oj oj, dette kommer til å bli et vakkert plantehav! Blir spennende å se dette utvikle seg 🙂 Kjekt med salg når man skal ha slike mengder ja. Minner meg forresten om at jeg burde ut å handle litt løk før det blir tomt…
      Ønsker deg en fin uke!
      Klem Linnette

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg