Takk for det gamle…

Ja da kan man vel si at julen er over… Og snart er 2012 over…

Det sprutregner ute, den stakkars mannen i huset ligger med 40 i feber… Og på toppen av alt – det er tomt med ved i huset!
Nå har jeg lurt og lurt på hvordan jeg skal få den veden inn i hus, uten å gå ut!

Det ser ikke ut til at det kommer noen på besøk, og skal jeg vente til noen går tur forbi her, tror jeg nok at jeg kommer til å blir fryktelig kald… Det har vel faktisk ikke gått noen forbi huset her på 2-3 uker… Bor man på landet da eller?

Ja, veden da… Et annet alternativ er å sende “sjuklingen” ut i “goværet”. Han har jo så høy feber at han sikkert ikke husker å ha gjort det, etterpå. Og hvis han husker det – kan jeg jo alltids benekte å ha sendt han ut for å hente ved i regnet.
Du har hatt feberfantasier – det er vel ingen som sender en mann med 40 i feber ut i regnet, vel!” sier jeg da… 🙂 Hmmm… Det er i hvertfall en ide.Om ei en god en…

Det ser ikke ut til å løse seg. Ikke engang hunden vil ut i dag.
Jeg får vel ta på meg badedrakt og badehette og stupe inn mellom regndråpene, for deretter å krabbe og klore meg frem mot vedskjulet mot de etterlengtede vedkubbene…

Om jeg deretter klarer å slepe med meg en stor sekk med ved – og komme helskinnet tilbake til huset – vil kvelden bli feiret i stillhet.

Siden min mann ikke har noe særlig matlyst, blir dagens 3-retters utsatt på ubestemt tid.
Jeg – som elsker det meste av mat – kan jo spise nesten hva som helst og være like lykkelig ♥

Med dette ønsker jeg dere en riktig god nyttårsfeiring!

See you next year! ♥

12 kommentarer
    1. Oss i Ugleveien: Håper formen har blitt bedre hos dere. Kjedlig med sykdom, og spesielt i høytider. Ønsker deg og dine alt godt for det nye året. GODT NYTT ÅR 🙂
      Klem fra Line

    2. jordegaard: Nei det var ikke bra, dette. Men jeg fikk da veden i hus, og nå er mannen på bedringens vei. Så da er det jo bra!
      Godt nytt år til deg og dine, AM 🙂
      Klem

    3. byMyrvang: Ja det er sååå tregt med sykdom! Men nå er`n på bedringens vei heldigvis!
      Godt nytt år til deg også. Skal bli hyggelig å bli kjent med bloggen din. 🙂
      Line

    4. dette hørtes ikke ut som en god utgang av det gamle året,sender mange gode klemmer og god bedrings tanker til din kjære så får vi håpe att det nye året blir litt bedre :))
      Uansett så ønsker jeg dere riktig godt nytt år

    5. Huff da:// Ikke noe særlig med syk mann og ikke noe ved til fyre opp med!! Her har det også regna godt så det er ganske så polert ute nå! Håper du klarer å komme deg helskinnet til vedskjulet da!
      Godt nytt år til deg og dine!<3
      Klemmer

    6. Vi er heller ikke i form,så ingen feiring her… Men den veden var tricky. Bare du ikke slår deg forderva på glatta,for jeg regner med at det er glatt hos dere også. Lykke til uansett hva du velger! Og godt nytt år!
      -Desirée.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg