Takk for året som gikk – 2012

Jul og nyttårsfeiring er over, og et nytt år er godt igang…
Med sykdom i huset, har det tatt litt tid å komme i gang – men jeg vil gjerne starte årets første innlegg, med et lite tilbakeblikk i året som har gått.

Det har skjedd mye i 2012… Vil du være med på et lite tilbakeblikk?

Januar:

Jeg ble invitert på bloggtreff i Fredrikstad…

Det var en artig opplevelse. Jeg ble kjent med mang hyggelige damer som jeg ellers bare har lest bloggene til.

Så startet oppussingen hjemme…

Det var yngstejenta Sara som endelig fikk byttet ut barnerommet med hesteborder – med et “ekte” ungdomsrom…

Februar:

Det startet med en tur til Roma, med hyggelige leverandører fra verktøyleverandøren, Milwaukee.

Vel hjemme, startet våren…

Dette bildet ble tatt 21. februar, og gradestokken viste følgende temperatur…

+22º i solveggen!
Det var ikke å forrakte av en dame som ikke liker kulde og vinter!

Mars:

Våren kom tidlig, og det betydde starten av mange av årets hageprosjekter…

Vi kjøpte smijernslyshus – ferdig montert – og fikk med nød å neppe fraktet det hjem på lastebil…
Phu! Da var jeg nervøs for alle strømkablene som jeg trodde vi skulle dra med oss på veien.
Men det gikk bra og jeg var strålende fornøyd!

Så startet vårpyntingen ute…

Julerosene ble plantet i urner, og jammen klarte de å overleve. Nå står de plantet i hagen 🙂

Båten fikk sin vårsjau, og ble satt på vannet…

Den første båtturen gikk til familiehytta som hadde klart seg fint gjennom vinteren.
Ingen skader og ingen tyver hadde vært på besøk!

April:

Det første blomsterbeddet ble laget…

Rosene som tidligere hadde stått i hestekjærra ble plantet der, sammen med en del løker jeg kjøpte på årets hagemesse.
Det gikk IKKE bra!
Rosene hadde ikke klart vinteren, og mange av løkene klarte ikke kulda som kom helt på tampen…

Så fikk jeg denne superflotte krakken i gave!!!

Den sto så fint i gangen, da jeg kom hjem etter å ha bestått førerkort-oppkjøringen på bil og henger!
Med en søt hilsen: Gratulerer med hengerlappen, hilsen “tilhengerene” dine!
Tusen takk til mann og barn ♥

Mai:

Da fortsatte hageprosjektene for fullt!

Vi lagde to nye blomsterbed oppe på plattingen.
I tillegg støpte vi en betongplate til smijernslysthuset og skiferla denne.
Så ble det plantet roser rundt…

Den falleferdige hestekjærra hadde Jarle demontert for deretter å lage nye deler der de gamle var råtnet opp…

Så lagde Jarle en skiferplatting under – og jeg plantet i kjærra…

Juni:

Da var undertegnede på tur igjen…

Denne gangen gikk turen med verktøyleverandøren Robert Bosch til Tyskland.
En superflott tur med mange herlige mennesker!

Så intraff den absolutte værste opplevelsen i mitt liv…

Min kjære pappa døde.
Etter dette har livet vårt fått en ny erfarling, og det har vært mange tunge stunder.
Men han er med oss i våre hjerter og vil ALDRI, ALDRI bli glemt! ♥

Juli:

Sommeren kom, men dog ikke sommerværet…

Vi reiste på hytta, og hadde en hyggelig ferie med familien…

Og en torsdag var det pent vær!

Den ble tilbrakt på brygga, med bading og soling etter beste evne!!!

Ellers ble ferien brukt til å male hytta grå… Og vi ble kjempefornøyde med resultatet!

August:

Vel hjemme fortsatte vi med nok et hageprosjekt…

Her var det opparbeiding av skråningen, som tidligere var fylt med “villniss”.
Det ble flyttet planter fra andre bed, som vi skal gjøre om.
I tillegg ble det lagt duk, barket og lagt granitt-sten ned bakken.

Så inviterte vi venner og familie til hagefest!

Tada!!! Og hagefesten – den ble til bryllup æ gitt…

Vi hadde en fantastisk bryllups-seremoni med ringpåsettelse i smijernslysthuset – med alle våre nære og kjære til stedet!
Tusen, tusen takk til dere alle for en SUPER feiring!!!

September:

Og Line var igjen på farten…

Denne gangen gikk turen til Dublin, sammen med 21 flotte damer!

Der hadde jeg også bursdag, og damene pyntet meg opp for anledningen…

Vel hjemme, ble puslete sommerblomster byttet ut med litt mer høstlige planter…

Jeg tror jeg er en type som liker alle årstidene… Vel – bortsett fra vinteren!

Men, når sommeren går på hell – liker jeg høsten med lyng og levende lys inne…

Så kom salget på planteskolene…

MANGE nye planter og løker ble kjøpt og plantet i det nye beddet ved verandaen…
Igjen var jeg strålende fornøyd med å få mye for pengene…

Oktober:

Da var tiden inne, etter over 100 år i familiens eie – å levere tilbake dåpsfatet som forsvant fra Skiptvedt kirke, i brannen i 1762…

Det var en FLOTT oveerrekkelse i gudstjenesten i Skiptvet kirke…

Med mange og blandede følelser… Både glede og vedmod ♥
Men nå var tiden inne – og vi følte alle at det nå var helt riktig å gi dette tilbake…

November:

Denne månden ble brukt til juleforberedelser…

Julegaver ble kjøpt inn, litt baking og litt pynting…

Det ble også litt jul ved inngangspartiet…

Desember:

Grunnen til at julen ble klargjort så tidlig var nemlig at vi skulle på tur i desember…

Min kjære mamma fylte 60 år denne månden, og feiret den store dagen med å innvitere familien med seg til Anfi Del Mar på Gran Canaria!!!

Gratulerer så mye med dagen, kjære mamma!
Og tusen, tusen takk for en fantastisk tur sammen med deg!!! ♥  ♥  ♥

Vel hjemme kom julaften og feiring med familien.

Julenissen kom på besøk –
Og våre herlige små “batman-nevøer” fikk gaver av selveste NISSEN!
Eller var det ikke nissen?
Jeg spurte minstemann på snart 4 år: Har du fått så fin gave av nissen du da?
Hvor han da umiddelbart svarte: Jeg tjoj det vaj onkel som haj kjedd seg ut, jeg…

Hmmm… Var det virkelig ikke julenissen???

Med dette ønsker jeg dere alle et riktig GODT NYTT ÅR!
Jeg takker også for alle hyggelige hilsner jeg har fått, og at dere har fulgt meg i året som har gått.
Og jeg håper dere også vil være med meg videre i 2013. ♥

15 kommentarer
    1. Hit fant jeg veien etter at du la igjen et spor inne hos meg! 🙂
      For et nydelig hus, hytte og hage du har! Hit kommer jeg ofte igjen! 🙂
      Litt av et år og se tilbake på! Både på godt og vondt!
      De gode minnene tar man alltid med seg videre og savnet etter de man har mistet vil være der!
      Jeg mistet to i nær familie året før.
      Blir en glede å kikke innom deg fremover! 🙂
      En flott søndag til deg!
      Mvh Hilde.

    2. fruensvilje: Takk for hyggelig hilsen. Det er så hyggelig at du blir med vider. Du er jo verdens flinkeste til å kommentere og sende noen gode ord. Det er alltid hyggelig!
      God klem fra Line

    3. Hei,
      Veldig kjekt å sjå års kavalkada di. Eit rikt år for deg med mange hyggelige øyeblikk, men også vemodige og triste. Huska godt då du gifta deg. Var så koselig å sjå det jentene hadde laga til.
      Ønsker deg alt godt i det nye året!
      Klem MarJE.

    4. Hei,
      Veldig kjekt å sjå års kavalkada di. Eit rikt år for deg med mange hyggelige øyeblikk, men også vemodige og triste. Huska godt då du gifta deg. Var så koselig å sjå det jentene hadde laga til.
      Ønsker deg alt godt i det nye året!
      Klem MarJE.

    5. Hei Line, og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:)
      Den grønne døra deres er kjempefin! Jeg vurderte grønn dør jeg også, men fikk høre av fargehandlen at det passet heller dårlig til grått hus. Og selv om jeg var litt usikker på om det stemte, så turde vi ikke satse på det. Det er litt mer jobb å gjøre om liksom;)
      Så koselig å lese om året som har gått hos dere. Tror jeg har lest alle de koselige innleggene dine gjennom året:) Det var SÅ gøy at dere inviterte til hagefest og så holdt bryllup synes jeg. Det var en artig idè:)
      Her ligger jeg nå, rett ut på sofaen.. helt utslitt etter bare to dager i ny jobb! Hjælpes, håper dette bedrer seg. Tror kanskje det bare er at ting er så nytt, at det tar tid å fordøye. Håper det ivertfall:D
      Ha en knallfin helg:)
      Klemmer fra Line

    6. et opplevelsesrikt år har du lagt bak deg og jeg håper du får et like opplevelsesrikt i året vi nå har gått inn i :))
      Utrolig mange flotte bilder deler du med oss både det gode og det triste,no ser jeg fram til å følge dei i året som er :))riktig godt nytt år Line og ha en fin dag

    7. Takk for at du deler eit lite tilbakeblikk med oss lesarar!:-) Ej sjøl he fulgt dej heile fjoråret og det he ej til hensikt å gjere også i år. Takk for at ej “fe vere med”! Klem

    8. Et begivenhetsrikt år, på godt og vondt! Du er så flink å gjøre det pent rundt deg, og den gamle kjerra er virkelig noe eiegodt! Og et romantisk bryllup i tillegg! Gratulerer på etterskudd!
      Ønsker deg alt godt i det nye året! Klem!

    9. Såå koselig å se tilbake på bloggåret ditt:)) Du har det så lekkert rundt deg, uansett hvor du måtte være!! Skulle gjerne hatt litt av dine kreative ideer ja!!
      Klemmer til deg ,fine du<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg