X-faktor ROSA

 

X-faktor blomsterutgaven 2013: ROSA!

Dette er starten på årets X-faktor utfordring hos Anne i Moseplassen.

Har du en rosa blomsterfavoritt i hagen? (eller grøftekanten, skogen, parken, buketten). La henne (eller han) få komme opp på scenen og prøve seg i X-faktor blomsterutgaven! Uhøytidlig konkurranse, som er åpen for alle. Det er gøy å være med, inspirerende å se bidragene som kommer inn, og så har du attpå til sjangs til å vinne noen fantastiske premier 🙂

Fordelt på seks innledende runder kjemper blomstene om en plass i solen. Hvilken blomst har det lille ekstra som bringer det finaleplass og seier? Juryen ser etter sjarme og skjønnhet, og som alle juryemedlemmer lar de seg påvirke av en god historie. Dette er altså ikke en ren fotokonkurranse, tekst kan bidra til finaleplassen, og i finalen bestemmer folket!
Dette er altså runden for de ROSA blomstene. Tandere små lyserosa frøkner som hvisker i hjørnet og hylende sterkrosa pønkere, alle nyanser ønskes velkommen. Lilla er ikke egen farge denne gangen så rosa-lilla blomster er også velkommen.

Som alltid synes jeg det er artig med utfordringer, både fordi jeg liker å konkurrere, og fordi jeg liker å se andres bidrag.
Det finnes SÅ mange dyktige “hagemennesker” og hobbyfotografer der ute, og jeg ELSKER å få tips og ideer fra dem!

Rosa…
Det er min absolutte favorittfarge på blomster i hagen…

Mitt bidrag blir Pyntekorg.
En frodig plante som blomstrer fra tidlig på sommeren og når høsten kommer og de andre blomstene takker for seg så står denne med en nydelig blomsterprakt.

Den trives både i potter og er på friland. Og hvis man husker på å ta bort visne blomster når den først har startet blomstringen, kommer den med nye knopper langt utover høsten.

I år har jeg sådd frø og jeg håper at jeg skal klare å holde liv i disse små, helt til de kan plantes ut…

4 kommentarer
    1. anne: He-he… Det kan fort bli et problem dette med vann ja. Er ikke den som er mest fremme med vannkannen jeg heller. Men nå skal jeg prøve å være flink, slik at vi får mange flotte blomster til sommeren!
      Artig å være med igjen, Anne!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg