Lysthuset klargjort for sesongen

I går bestemte jeg meg for å trosse værguden.
Selv er jeg en smule sur på “kong Vær” siden han tydelig har bestemt seg for at godværet og våren ikke får slippe til riktig enda.
Men JEG har bestemt meg for at våren er her!

Derfor satte jeg igang, og fjernet døde blomster og døde fluer i fleng. 

Med favorittkanalen “Klem” nøt jeg musikken, mens jeg vasket og ryddet.

Pyntet opp med Perleblomster… Vakkert og vårlig!

Det ble fylt opp med telys… For levende lys er et “must” å ha!

Den gamle sminkekomoden som datteren ikke lenger ville ha, den ville JEG ha…

Flere perleblomster…

Og den flotte evighetskallenderen som jeg fikk i “glad i meg” pressang fra Stine, fikk plass i den ene vinduskarmen…

Deretter ble det en nydelig kopp kaffe og en bitteliten Cognac for å feire at lysthuset nå er åpnet for sesongen!

Med ønske om en FIN uke…

18 kommentarer
    1. Kari Stenbock Pedersen: Så hyggelig av deg! 🙂
      Ja vi er kjempeheldig som har lysthuset. Vi er litt plaget med knott om sommeren, og da er det godt å ha en plass “ute” som er “knottfri”.
      God påske!
      Line

    2. farmorshage: Ja, Perleblomster er vakre. Og så gjør det ikke noe om jeg kjøper mange, for de planter jeg i hagen, og får glede av dem i flere år…
      FIN PÅSKE til deg også! 🙂

    3. Så deilig da:) kjekt å få ryddet opp og startet “utesesongen” 🙂
      Men hvordan går det med blomsterspirene dine da? blir det blomster av det mon tro?
      Klemmer fra Line

    4. Det er flott det lysthuset deres! En herlig plass å få en snikstart på våren 🙂 Håper den kommer for fullt snart 🙂 Og snart flytter vi inn i Nyhuset. Gleder meg til det! 🙂

    5. Monasdagligeliv: Takk for det, søte deg! Men det er nok hage-puslingen jeg venter mest på… SUKK…
      Og i morgen er det meldt snø… Phu… Kan bli en stund til det blir haging skjønner jeg!
      Line 🙂

    6. fruensvilje: Har montert terrassevarmere der, så det blir riktig så godt og varmt…
      Og du har fått en god smak av sol og sommer, skjønner jeg! Ikke å forrakte i det heletatt!!!
      FIN kveld til deg, og velkommen hjem!¨

    7. Hei Line.tilbake i kalde Norge etter 40+ i Dubai så savner jeg også litt mer vår og varme,han fra oven fordeler godene litt skjevt kan mann si :))men så koselig som det nå er i lysthuset ditt så burde det gå godt å nyte litt uteliv alikavel,blir vel varmt og godt der inne om sola skinner i allefall 🙂
      ønsker deg en fin dag

    8. Så koselig. Skjønner du ikke orker å vente. Perleblomster er så nydelig. Snella med saks kom jeg over i dag , og måtte kjøpe den, den er sååå fin.. Ha en flott tid fremover :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg