April…

Hei og hopp!

I dag er det April. Solen skinner og jeg er lykkelig!
Ryggen er nesten helt fin igjen, så i dag skal jeg pusle litt i hagen!

Det blir selvfølgelig ikke så veldig mye en får gjort, men det er masse dødt som kan klippes og tas bort. 
Vi har jo fremdeles litt snø liggende i skyggesiden, her og der. Men pytt… Jeg får ta litt i mellom da, vel. 🙂

Det er i hvertfall en start!

Nå hopper jeg i arbeidsbuksa, tar med kaffekanna, bemanner meg med hagesaks og setter igang… 🙂


Jeg velger meg april!

Jeg velger meg april

 I den det gamle faller,

 i den det ny får feste;

 det volder litt rabalder,-

 dog fred er ei det beste,

 men at man noe vil.

Jeg velger meg april,

 fordi den stormer, feier,

 fordi den smiler, smelter,

 fordi den evner eier,

 fordi den krefter velter,-

i den blir somren til!

Bjørnstjerne Bjørnson

 

Med dette ønsker jeg april velkommen, og deg en FIN dag!

 

 

9 kommentarer
    1. vi har hatt 10- om natten frem til nå,håper bare att den kulden er over i dag var her 9+ på dagen :))Har ikke klippet bort døde stilker nei,får se på det en dag været er noenlunde mildt og fint

    2. Koslig og høre du kan drive med hagearbeid…drømmen er snart her også håper jeg 🙂
      Vakre bilder med tusefryd og flott dikt…hurra vi er i april alt :))
      Ha en flott kveld 🙂

    3. fruensvilje: Ja, i dag har det vært helt fantastisk her i Fredrikstad. Jeg begynte med litt hagepusler, men ryggen holdt ikke, dessverre, så jeg måtte melde pass. Det du trygt kan gjøre er å klippe bort døde blomsterstenger fra i fjor, om du da ikke tok de på høsten. Jeg velger å la de stå, slik at fuglene kan nyte det som er av frø igjennom vinteren. Og løv og annet avfall mener jeg bestemt kan fjernes nå. 🙂
      Men nå har vel den verste kulda gitt seg her på Østlandet, er maks en 4-5 minus på natten…
      Klem

    4. Høres ut som en fin dag :))april blir en super måned,alt kommer til å begynne sin oppvåkning etter vinterdvalen :))Du mener jeg kan begynne å ta bort vissent i bedda selv om her fortsatt er frost ?

    5. Smertelig over at det er april. Født 1. april, Norges største spøk. Uansett, Ibsen ønsket seg mai, fordi alle andre måneder var opptatt…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg