Sommerblomster til planting…

 

Kanskje på tide med et lite livstegn fra “Huset på landet”…

Her går dagene i et forrykende tempo! Og planting av hjemmeavlet og kjøpt har pågått i lengre tid.

 

I år har jeg så absolutt brutt min egen lovpålagte regel… Nemlig: IKKE kjøpe planter før du har en bestemt plass å sette den!

Den regelen har på en eller annen måte blitt blåst bort – for handlingen startet på hagemessen, hvor det ble kjøpt masse småplanter og frø!

Så har det blitt en runde eller fler på de forskjellige hagesenterene…

Og stiklinger…

Staudelavendel…

I år har valget gått i forskjelling rosa og lillafarger til blomstene i pottene…

Nå har nesten alt kommet i jorden eller i potter. Og NÅ skal jeg ikke handle mer uten en plan! Helt sikkert! Tror jeg… 🙂

Det er meldt strålende vær i helgen! Mannen maser om veden som skal kappes og klyves.
Men hvorfor stresse med det, når vi har nok ved for neste vinter?

GOD HELG da dere!

18 kommentarer
    1. fruensvilje: Det er viktig med en kone som ikke har vondt. Og da er det fint med hjelpsomme barn! 🙂
      Blir nok varme i peisen til vinteren både hos dere og oss, skal du se!
      Klem 🙂

    2. Taubanevegen: Takk for hyggelig hilsen! Det er jo SÅ hyggelig å handle inn sommerblomster. Ekstra morsomt blir det når man skal pynte opp en ny veranda! Lykke til og FIN søndag!
      Line

    3. ElisabethS: He-he… Ja hvorfor ellers skal man ha regler! Da har man jo ingen å bryte. 🙂
      Fornøyd så langt. Men har fremdeles tomme urner her… 🙂
      Ha en FIN søndag!

    4. Strikkeogheklelise: Takk for hyggelig hilsen, søte deg. Roser og lavendel er nydelig i sammen. Jeg har planer om å lage et nytt rosebed. Men etter at 8 av 12 roser ikke klarte våren i år, er jeg litt usikker… Men vakkert er det!
      God søndag! 🙂

    5. Å så mange flotte blomster og planter! 🙂 Vi har ganske nylig fått ny veranda, så der trengs det litt planter og blomster nå. Gleder meg til å handle inn. Kos deg i helga! 🙂

    6. Den regelen er så fin i praksis, men herlighet så kjedelig den er når man kommer over noe man må ha da… men regler er jo til for å brytes vel? 😀 Ser ut som du har fått tak i veldig mye flott. 🙂
      Ha en strålende hagehelg.

    7. Så mange nydelige blomster . Det blir kjempefint.
      Jeg vet hvordan du har det , jeg handler også blomster “allmass”
      Elsker dronning Ingrid og lavendel , må ikke glemme Oliventreer…
      God helg , kos deg med planting og deilig sommer vær :))

    8. Det kommer til å bli frodigt hos dere i sommer :))her var det masse lekkert.
      Ved ja vi har en haug vi også ,men hvet ikke ennå om kløyveren er helt friskmeldt da vi har den på deling med flere og vi har ikke nok ved til vinteren.Men det blir vel hos både deg og meg :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg