De glemte potetkassene

Da jeg i vinter, lurte mannen i huset på shopping av potetkasser – selvfølgelig ikke uten protester – var en del av overtalesesteknikken å forklare hvor fint det kom til å bli, når disse potetkassen ble satt ut på verandaen til sommeren, med flotte blomster og litt utepynt.

I påvente av sol og sommer ble potetkassene satt i stua, helt tilfeldig, og på en helt tilfeldig plass, og helt uten baktanke… :-)) 
Og med kjempeflaks – så visste det seg – helt tilfeldig – at de passet veldig godt på denne helt tilfeldige plassen i stuen.
Nå har jeg blitt så vant til å se dem der at jeg helt har glemt at planen med de var å sette de ut…

Da vi i helgen hang opp markisen, fikk jeg så lyst til å pynte litt under der.

Og etter å ha satt de “små grå” litt i sving, kom jeg på potetkassene…

Med ett ble inne-pynte-ting stuet vekk, potetkassene båret ut, for så å bli pyntet med litt forskjellige uteting…

Så nå står de der under tak, og gjør seg så godt atte…

Under markisen lurte jeg forresten på å henge noen lyker… For det tror jeg hadde vært veldig koselig å ha i skumringen.
Men  jeg er tydeligvis mye mer romantisk enn mannen min, for da jeg fortalte det, svarte han bare… Ja, særlig. Og jeg skjønte hva han tenkte…

Men det blir vel ikke svi- eller sotmerker i duken, hvis jeg henger de i litt lang lenke??

Fin onsdag!
 

16 kommentarer
    1. havikengaarddetlilleekstra.blo: He-he… Det er akkurat det som er planen… :-)) Det er et gammelt ordtak som sier: Det er mannen som bestemmer, men kvinnens vilje som skjer.
      Fin-fin torsdag til deg også!
      Line

    2. Det ble kjempe fint :O)
      Det er klart det må noen lykter til :O) Det blir ille koselig :O))))))
      Henger du de opp og ikke sier noe, kan det jo hende at han ikke ser de :O))))))
      Sånn blir det plutselig gjort her .O))))))))))))))
      Ha en fin fin torsdag :O)
      VH Lisa

    3. jordegaard: Drøm, og drøm. Det er nok litt av hvert å se. Både planter og ugress. Og mange prosjekter på vent… Har så mange planer vet du, men tiden strekker ikke til. 🙂
      Men takk for hyggelig hilsen! 🙂
      Klem fra Line

    4. fruensvilje: Den kan fint stå ute om natten. Må sjekke værmeldingen da, så ikke det blåser for mye. Den tåler inntil 10 sek.m.
      Det blir ikke kunstig lys, må ha ekte jeg… Sær som jeg er. 🙂

    5. ewymarie: Vi elsker å sitte ute på denne plassen. Her har vi utsikt over jordene, og ser på dyrene som tusler rundt på jordene… Og spiser opp kornet vårt… He-he… De er vakre da. 🙂

    6. Så fint det ble:) Passet kjempe fint på verandaen din. Kan tenke meg det er en drøm å vandre gjennom hagen og verandaen din..alt er så fint:)) Flink er du!!!

    7. Kjempe fint:-) Det går nok bra med lykter. Jeg har en paviljong og under der har jeg mange lykter. Ingen svi merker der:-)Heng de litt ned så går det bra. Morten rister ofte på hodet her også, men blir veldig fornøyd når han ser hvordan det blir.
      Kari

    8. Herlig! Dokke he fått det skikkelig koselig ute. Tenker at det vert lykter på deg ej. Mannen må berre “arbeides” litt med:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg