Grenselivs utfordring

Da Lars Johan Wiker i den koselige bloggen “Grenseliv” , helt uventet, ble eier av en ekstra jordlapp, ønsket han forslag til hva han kunne bruke denne til. I samarbeid med bladet Lev Landlig

Selv har jeg hatt grønnsakshage flere ganger, med mer eller mindre hell. Tiden har vært min værste fiende. Jeg rakk ikke luke, rakk ikke vanne nok og ikke rakk jeg å sprøyte mot larver og lus. Da Lars Johan ønsket forslag til hva han kunne bruke jordlappen til, kom de gode minnene med grønnsakshagen frem, og jeg sendte et forslag over hva jeg foreslo:

Hei!
Så spennende, med en ekstra jordlapp som bare roper på beplantning!

Jeg foreslår:

1. Sukkererter ? det er jo bare helt nydelig å gå å plukke og «småspise» utover sommeren.
2. Redikker ? de vokser så fort og er nydelig å ha i salaten.
3. Frøblandinger av sommerblomster ? som du kan plukke og alltid ha friske blomster i huset og på verandaen. I tillegg er de vakre der de står på jordlappen?
4.Gulerøtter ? enkelt og greit å så, og sååå deilig å plukke enten for å knaske dem, eller koke de til middag!
5. Poteter ? artig å gå ut i hagen å ta opp et ris, og koke til middag?

Ønsker deg masse lykke til!

Line

Alle som kom med tips til hva som kunne dyrkes på jordlappen, var med i trekningen av to premier, fra Vien Compagniet sitt utvalg av engelske høykvalitetsredskaper fra Burgon & Ball.

Spade: En vinner får en bedspade. En rustfri spade som er litt mindre enn vanlig og derfor lettere å håndtere.

Plantesett: En vinner får et sett med rosa planteskje og plantegaffel. Dette er flotte, solide og praktiske håndredskaper.

Tiden gikk og jeg glemte hele saken…
Gleden ble derfor stor da jeg plutselig fikk en pakke i posten…

Jeg VANT!

Enn så lenge står spaden til pynt, i min “kjøkkenhage”, som i år bare består av jordbær, tomat, paprika, gressløk og basilikum, plantet i bøtter og kar.

Men jeg driver stadig med nye og gamle blomsterbed-prosjekter, og DA skal jeg ta den i bruk! 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg