Skyggebed bak lysthuset

Her i “Huset på landet”  fortsetter jeg kampen mot hagekanter, og bestemte meg for å lage et nytt bed rundt lysthuset.

Planen var jo egentlig å bygge en granittmur rundt, men den tar så lang tid å lage, så da lager jeg noen nye bed og planter litt, mens jeg venter på at “granittmurbyggetiden” skal komme…

Planteplassen ble atter en gang fylt opp…

Denne gangen valgte jeg planter med lilla rød-lilla-rosa (?) blomster eller burgunder blader.

Siden jeg var litt usikker om det ville bli fint med bed rundt lysthuset, prøvde jeg først å stikke opp kanten der beddet skulle gå, og så danderte jeg ut plantene.

Og jeg ble fornøyd, så da ble det bed…

Fylte deretter opp med litt mer jord, og kompost.

Så var det planting…

Det som er ekstra artig når man lager nye bed, er at etter hvert som forandringene skjer, får man plutselig nye ideer. 
Og slik er det her… At veien blir til mens man går! 

I dag har jeg fri fra jobb.
Nå skal det pakkes, for denne helgen skal vi ha “mor og datter” helg på Strømstad Spa hotel.
Det er meldt deilig sommervær så jeg tror vi kommer til å få en fantastisk tur!

Med ønske om en riktig god helg…

 

 

9 kommentarer
    1. Line: Tusen takk, søte deg! Veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger. Men vi har MYE igjen! Men det er jo hage jeg elsker å drive med. Så da gjør det jo ingen ting.
      Og spa-helgen var topp!!!
      God klem!
      Line

    2. Å SÅ fiiint det blir Line! Du har skikkelig grønne fingre altså.. og med stå-på-vilje og en god porsjon interesse for det du gjør så blir det bare vakkert! 🙂 Kjempelekkert hos deg nå altså. Du er en STOOOR inspirasjon for meg når det gjelder hage! Gleder meg til neste år når jeg skal ta fatt på hagen vår her:)
      Håper dere hadde en super mor/datter-spa helg:)
      Klemmer fra Line

    3. Du har verdens vakreste hage er du klar over det ?jeg blir så imponert over den kreative siden din når det kommer til beplanting og letter stelte kanter i hagen :))virkelig en kjempeflott jobb og utrolig flott bedd rundt lysthuset ditt

    4. Rett og slett flott. De plantene du har satt ut i bedet er jo noen som virkelig kan vokse i bredden. De blir flotte opp imot huset. Flink du har vært. Planleggingen er bestandig kjekk, men som du sier. Det fører mere med seg uansett. Nyt helgen.:)

    5. Sååååååååå flink du er Line. Det blir kjempe fint. Synes det var fint før også jeg da.
      Det er såååååååååååå mye jeg må gjøre her på gården også, men vet ikke het hvor jeg skal begynne .O/
      Ønsker deg og dine en fin fin fredda :O)
      VH Lisa

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg