Ja, da var det den lampa da…

Prøver igjen… Innlegget om lampa ble slettet, men den som gir seg har tapt! 🙂

Siden forrige innlegg har jeg stort sett vært på farta…

Jeg har vært en helg i Horten sammen med mange flotte damer.
Og så har jeg vært en langhelg i Krakow sammen med Jarle og hans hyggelige kollegaer med koner/menn.

Så har jeg jobben min… Og masse hobby-møtevirksomhet på kveldstid…

I tillegg har jeg blitt et år eldre. Og det har Jarle også!
Jeg holder meg selvfølgelig like godt, men Jarle, stakkar… Han har blitt gammel han… Han har til og med grå hår!
Han påstår at det er helt og holdent min feil, siden han ikke hadde grå hår før han traff meg… Og hva skal man svare til det?
Uansett… Flott er`n lell!

Så var det lampa da…

Den store lampa vi satt opp i fjor, som jeg synes sto helt perfekt!  Den tok Jarle ned igjen. “Sukk”…
Han hadde nemlig fått for seg at han ville ha kantsten rundt gressplen, og da måtte vi fylle opp med mer jord…

Og hvis Jarle bestemmer seg for kantsten og mer jord…

Ja, da blir det det da…

Og rett skulle det være!
Da fant han ut at å slepe en granittstein oppe på en stige gjorde susen…

Og jammen var det visst tungt, og dra den rundt, og rundt, og rundt og rundt…

He-he… Jeg synes ikke det var det minste slitsomt jeg – å se på. 🙂
Derfor ble jeg satt til å grave, og gjøre istand til ny forskaling.

Så hull ble det… Og forskaling ble det…
Men det var da det kom til plastikkrør til strømkabelen at det gikk galt…

For jeg hadde en sløv kniv…

Så det gikk det ikke fult så bra…

Godt vi har flinke leger på legevakten…

Og da vi skulle montere denne TUNGE støpejernslampa, og det skulle sagt “klunk” da delene traff hverandre…

Så gjorde det IKKE det…
For der hadde jeg fingeren! Jeg skulle nemlig “bare” ta bort litt spindelvev som hang der…

Som de sier: Gærne katter får revet skinn!

Men nå er lampa oppe, strømkabel er gravd frem – og jeg er like hel igjen… 🙂

Med ønske om en FIN søndag!

6 kommentarer
    1. Så flinke dere er – og begrepet blod, svette og tårer står litt i stil til deg her…
      Godt alt gikk bra. og
      Den lampa var veldig sprek. Blir så fint – det er så koselig å følge med på alt dere gjør. Skikkelig fint og stilig 🙂
      Ha en super uke 🙂

    2. fruensvilje: Takk og takk! Du er som alltid god du, Connie. 🙂 Det går som regel bra, men jeg har en tendens til å dytte hendene der de ikke bør være. He-he… Og det ser ikke ut til at jeg lærer…
      Fin søndag og klem fra Line

    3. jeg får bare si som jeg svarte på forrige innlegg,dere er imponerande flinke,det blir så fantastisk flott i tunet hos dere:)men det er en fordel å passe hender og fingre ja,godt det ikke var verre enn att du kunne lappes sammen 🙂

    4. Du yter i alle fall alt når ting skal skje. Ingen tvil om det nei.
      Krigsskader i alle ledd her.
      Flott ble det, og dere kommer til å få masse glede ut av den der…)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg