Juledekorasjonskurs en lørdagskveld

Det var en lørdags aften…

Noen feirer juebord med “hæla i taket”, mens andre reiser fra mann og barn for å lage juledekorasjoner.
Og det gjorde jeg!

Etter å ha tilbrakt hele lørdagen på låven (i en ganske så sur tilstand),  pakket jeg med meg godt humør, litt godt å drikke, moren min og dro avsted.
Full av kreativitet og med klare mål om å lage en lekkerbisk av en krans med hvit pynt – møtte vi opp i Fredrikstad Blomster!

Vi var da 7 spente damer som var samlet på et “privat” kurs hos Lise i Fredrisktad Blomster. Noen med og noen uten erfaring! Men alle klare for nye utfordringer 🙂 

Som små barn sto vi fulle av beundring da Lise begynte å arbeide.
Hun viste oss hvordan vi skulle binde kranser, så de skulle bli tette og fine.

Vi fikk også lære litt om å pynting av hjerter og så lærte vi å “bygge” juletre.
Alt så veldig enkelt ut da Lise gjorde det…

Men jeg må innrømme at skepsisen fylte våre sinn en liten periode!

Men siden vi hadde litt godt i sekken, alle mann – forsvant både skepsis og nerver ganske så fort… 🙂

Nå begynte vi å bli klare for å gå til angrep på granbar og andre duppeditter…

Fulle av arbeidsglød og godt humør angrep vi både hjerter og halmkranser etter beste evne…

Mor og datter, hadde begge klare planer om hvordan kransene våre skulle bli, og bant granbar etter beste evne…

Egentlig så er jeg ganske så konsentrert her…

Og de er ikke helt borte de damene her heller… 🙂

Jeg skulle lage en krans med lys, som skulle henge over kjøkkenbordet. Med hvit pynt…

Men et sted underveis, ble hvit pynt byttet ut med rødt pynt på en eller annen måte….
 

Tenkte at når man har rød kjøkkeninnredning… Ja da kan man vel like godt gå for rødt da!

Og nå henger den nye selvlagde kransen på plassen sin over kjøkkenbordet – med pynt så rød og gild 🙂

I kveld har jeg stekt en svinestek. Den skal vi kose oss med i dagene fremover.
Mmmm… Småspise kald stek med sennep på, det er godt det!

NYTER førjulstiden nå, kjenner jeg…

Og for dere på facebook…

Ikke glem:

12 kommentarer

Siste innlegg