Reisebrev fra Houston

Hei alle sammen! Håper dere har savnet meg… :-))

Jeg har nemlig vært på en aldri så liten ferie.
Først dro vi på besøk til Flemming, sønnen til min venninne, i Houston. Før vi reiste videre og avsluttet ferien med deilige og varme dager i Mexico!

Men helt enkel start på ferien, kan man ikke påstå at det ble…
I god tid før flyavgang sto vi 7 stk reiseklare og spente badegjester, i feriemodus, klare for innsjekk på Gardermoen.
Nedturen ble derfor stor da vi ble nektet innsjekk . “Sett dere ned å vent på nærmere beskjed” var det eneste vi fikk lov til.
Flyet som vi skulle sitte i om 2,5 timer… Sto fremdeles i New York, og fikk ikke ta av på grunn av været “over there”.

Så etter en kopp kaffe, et påsmurt horn og en halvliter… Ble det klart at flyet fremdeles sto fast i NY og at vi ikke fikk reise før dagen etter… SUKK!
Så dermed ble 7 stk “hengehoder” sjekket inn på flyplasshotellet.

Men å sette seg til der, var til ingen nytte. Så vi fant frem det gode humøret, satt oss på flytoget og dro til Oslo.

Dete tok ikke lang tid før humøret var oppe igjen, og vi koste oss. Først en tur på puben 3 Brødre, og deretter en lunsj på Friday, før vi tok taxi tilbake til flyplasshotellet…
Etter der å ha inntatt et av turens desidert dårligste middager, tok vi tidlig kvelden.

Tidlig neste morgen – denne gang mer sikre på å reise, ankom vi flyplassen og alt foregikk som det skulle…

Rekesmørbrød og øl til frokost! Som alltid når vi skal på tur!!! 🙂

 
Og så… Enelig satt vi på flyet…

Så bar det avsted til London…

Et par timers ventetid på flyplassen, ble brukt til å innta et helt ok måltid…

En glad gjeng på tur 🙂 Og det er viktig, dere! Ut på tur – aldri sur!

Jeg bestilte pancakes… Pancakes med sirup og bacon inntatt for første gang i mitt liv!
Det smakte helt ok, men SORRY… Det er ikke en gang i nærheten av de fantastiske “norske lappene”…

Så etter denne lunsjen, og litt vindu-shopping på flyplassen, så bar det avsted igjen…

Denne gang direkte til Houston…

Og til Flemming i Woodland…

Flemming hadde ordnet med en minivan, og sto klar på flyplassen da vi kom ut, vel og merke UTEN Kari sin koffert, og han kjørte oss hjem til huset sitt i Woodland:

Jeg, som aldri har vært i Amerika før, var som et litt barn. Jeg syntes alt var spennende! Og det var så masse å se på – og så var det akkurat slik som man ser på tv… :-)))

Litt slitne, men veldig glade for å endelig være fremme, sitter vi på kjøkkenet til Flemming og koser oss. Og praten går!

“Mamma Heidi” var spesielt glad, for å se igjen sin kjære sønn etter lang tid fra hverandre ♥

Jeg ble så imponert over huset til Flemming, at jeg gjerne løp rundt med fotoapparatet. Og jeg deler gjerne en titt med dere…

Biljardbord i stuen… Det må vel være alle gutter/mannfolks drøm!

Her er trappen til annen etasje, og salongen og spisestuen, i første etasje.
Høyt under taket! Stilig!

I annen etasje var det 4 store soverom og to bad. Og dere… Walk in closet! (JARLE!!! DET BARE MÅ VI HA!!!)

Spisestuen sett fra trappe-repo…

Salongen også sett fra trappe-repo…
(Noe som overasket meg, men som tydligvis var helt vanlig der borte, var at det i alle vinduer og i alle hus – var persienner som var nede hele tiden. Merkelig… Men slik er det vist der borte ble jeg fortalt…)

Biljardbordet måtte selvfølgelig prøves… Og jammen var det GØY!

Vi bestilte pizza…

Og jeg insisterte selvfølgelig på å ta den i mot. Undertegnede, som fremdeles var 1. reis, og på barnestadiet, betalte med dollar og syntes dette var SÅ festllig 🙂
Dette var jo også noe jeg hadde sett på tv, og til “Huset på landet” er det ingen pizzabud som kjører. Vi bor visst alt for langt fra sentrum…

Det ble også litt tid til shopping…

Et supert kjøpesenter, som jeg ikke husker navnet på…

Det ble besøk til Flemmings arbeidsplass, Marinetrans. Der hilste vi på de ansatte, og avtalte middag med de på kvelden…

På en ekte Amerikansk biffrestaurant…

Pyntete med cowboy effekter…

 

 

Tøft!

Vi er i Texas dere… Herlig!

Så hadde vi en super middag med denne herlige gjengen:

(Loved to meet all of you. And Kelsie… Nice to be your friend on Face)

Vi var også på shopping på et stor Outlet. Der fant vi den herligste restauranten…

Pyntet med all verdens jungeleffekter!

Og de serverte den nydeligste mat og hadde topp service…
Wow! Vi hadde det bare så fantastisk!

Det eneste jeg har utsette på Houston, er trafikken! At jeg, og forresten alle andre trafikanter kom levende fra dette, er et Guds under..
Himmel og hav! Makan til kjørekultur har jeg aldri vært borti…

Så da minivanen sto parkert på flyplassen, og vi gikk levende ut, var jeg igrunn svært så LYKKELIG for at jeg levde og kunne fortsette turen videre til Mexico…

Konklusjon: Vi hadde en superduper tur til Houston. Takket være Flemming og alt han viste oss.
Har du lyst til å reise til Houston – bør du ha kjentfolk som kan guide deg rundt. Og jeg anbefaler en STOR porsjon med valium før du begir deg ut i trafikken…

#reisebrev #ferie #woodland #Houston #Texas

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Takk og takk, det var veldig hyggelig av deg da. 🙂
      Blir lite med blogging for tiden for jeg har så mye som tar tiden min. Og når man er borte så lenge, blir det masse og ta igjen.
      Houston var bra, men trafikken kunne jeg fint klart meg ute….

    2. velkommen tilbake,jeg har iallefall savnet deg :))ikke rart du har vært borte fra blogg når du har vært på en slik deilig drømmereise:)det var et fantastisk hus familien hadde der borte.Jeg har vært pasasjer i usa,Seatle og Tacoma det gikk greit det :))værre for min mann som måtte kjøre en bil og henge på broren min som guidet oss,han bare kjørte på han uten å tenke på oss som var totalt ukjente :))men det gikk greit og vi kom fram sammen hi hi.

    3. Ser ut til at dere har hatt en fin og innholdsrik tur 🙂 Uflaks med flyet! Regner med at det var screamlineren til Kjos 🙂 Har alltid hatt lyst til å reise til USA, men det gjenstår….. Blir liksom bare Kreta på oss 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg