Genser til besvær

Phu! Da er alle spor etter ferien borte. Sommertøyet er vasket og pakket bort.
Men selv dette gikk ikke helt som det skulle…

Da vi ankom hotellet i Mexico hadde det der regnet i 11 dager i strekk, noe som da resulterte til at det ble en litt småuggen lukt på rommet.
Muggent kan man trygt kalle den lukta. Det resulterte i at vi kom hjem med fire kofferter fulle av klær som luktet vondt. Både nye og brukte klær stinket.
Da måtte Line vaske tøy!

Og det er da problemet startet…
 
At Jarle var så dum å putte sin nye GANT ullgenser i feriekofferten, kan jo ikke jeg noe for. Og selvfølgelig hadde heller ikke den gått klar av  den vonde lukten, så  den måtte også en runde i vaskemaskinen. 

Ja, for å si det sånn, så har jeg nå fått en ny GANT ullgenser. Akkurat passe stor til meg 🙂
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor han hadde den med heller. Ullgenser til Mexico? Dummeste jeg har hørt!

Og da jeg i går kveld hadde min kvalitetstid med blogglesing, og så på div bord, kom Jarle tuslende. Han tok en titt på min PC og kommenterte tørt? Å et GANT-salongbord. Jammen godt at ikke vi har et sånt, for hvis du hadde vaska det, så hadde vi jo bare hatt en hjørnebord…”, så gikk han.

Hmmm… Kommer nok til å få høre det en stund…

Nå er straks “morgen-kvalitetstiden” min over, og jeg skal være litt huslig.
Tror jeg skal ut i lysthuset og se hvordan det går med Pelargoniane og Engletrompetene. Kanskje på tide å lage noen stiklinger?

Er det noen som har begynt med såing enda?

Ha en fin søndag!

 


(Så ha rett da Jarle! Jeg innrømmer at den havnet i feil vask…)

 

13 kommentarer
    1. Jeg har fått 4 sorter tomat i jord,3 sorter paprika og chili :))rosmarin og oregano ,videre skal jeg ha både agurk,squash og gullrøtter,så får eg se hva mer jeg finner på :))

    2. Kari Stenbock Pedersen: Hi-hi… Det er fort gjort! Har en tendens til at det går litt fort i svingene, her i huset. Og det blir man straffet for i ny og ne.
      God helg til dere!
      Line

    3. fruensvilje: Ja, jeg har satt noen Pelargonia i lysthuset og noen i planterommet på stabburet. Tenkt å ta noen stiklinger nå, ellers venter jeg med såing til ut i mars. Har en tendens til å bli veldig ivrig litt for tidlig… 🙂 Men mulig at det blir noen paprika-frø. Og kanskje chili? Hvilke grønnsaker skal du så?

    4. Diva Andrea: He-he… Ja det er merkelig hvordan ullgensere har en egen evne til å gjemme seg der de ikke skal. Og GANT mokkasiner… Det hørtes spennende ut!
      God helg fra Line

    5. Du er ikke alene om å krympe ullgensere,Line. Har gjort det samme med Gant genseren til Morten. Tror jammen det stod håndvaskes på den:( Sånn kan det gå…. Den passer til et barn på 5 år.
      Kjedelig:) Fin søndagskveld til deg.
      Kari

    6. he he den komentaren likte eg :))men klart ingen trenger ullgenser i Mexiko.Ellers har jeg også erfart att en ikke tar med det dyreste og fineste en har til utlandet heller.
      Har dine pelargonia overvintret i lysthuset ? jeg har begynt å vanne mine no men stiklingane fra i fjor døde i vinter.
      Jeg har pakket med meg litt frø som skal i jord i kommende uke,men det er grønnsaker og ikke blomster

    7. Kor artig 🙂 Altså kommentaren fra mannen din 🙂 Men veldig ergelig med mugglukt på klærne. Håper likevel at dere hadde en fin ferie 🙂

    8. Ullgenser i Mexico??!!! Riktig god bedring til mannen din…hihihii 🙂 Når vi er inne på dette med GANT…var så heldig at jeg fikk GANT mokkasiner av min elskede i Valentines-gave…lucky me:) Ellers har vi selvfølgelig krympet opptil flere ullgensere…de har en egen evne til å gjemme seg inn i dynetrekk og andre større ting….ikke bra 🙂 Ha en finfin søndag videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg