Våren er her – frem med hagemøblene

ENDELIG! Våren er her!

I helgen var det så deilig vær her i Fredrikstad at vi startet sesongen og tok ut hagemøblene. 
Til og med grillen har kommet ut fra vinterdvale, og den ble testet i helgen. Grillpølser… Mmmm… Det var godt det!

I helgen har jeg også pottet om alle overvintrede planter. Jeg har satt avleggere av både Pelargonia og Engletrompet.
Så har jeg sådd frø av litt forskjellig sommerblomster, og de har allerede begynt å spire! Kjenner at jeg blir skikkelig glad av dette 🙂

Jeg har også laget noen sammenplantninger med forskjellige vår + løk-blomster.

Du verden som jeg har kost meg! Dette har jeg gledet meg til helt siden høsten.  🙂

Og med mange kaffepauser i solen på verandaen…

Herlig, herlig, herlig!

Er det ikke deilig med vår!

7 kommentarer
    1. det er stor variasjon på hvor langt det har kommet her inne i fjorden ,noen plasser er det lunt andre masse vind :))men jamnt over har det kommet veldig langt ute med dei fleste vekster

    2. Vanja: He-he… Ja! Vår og sommermøbler! Hurra! 🙂 Men for all del, det er litt rart at alt skjer så tidlig. Håper inderlig at de klarer seg de plantene som har startet sesongen noe tidlig.
      FIN lørdag! 🙂
      Line

    3. fruensvilje: Ja, vinteren kan komme innom flere ganger innen den slipper taket. Men jeg synes det er liv i hagen din også, trodde nesten at naturen hos dere var mye senere…

    4. Vår?.
      Sommermøbler?
      Nei de står trygt inn under tak enda. Her regner vi bort, og det har vært et kaldt gufs i flere dager.
      Jeg tror nok at våren er litt lengre unna for oss her, selv om den blomstrende kirsebær busken min nå har begynt å åpne alle knoppene. Katastrofe synes jeg. Den skal jo blomstre i Mai, og ikke nå.:) Deilig å nyte solen ute da. Gleder meg jeg med.:)

    5. Ja det er så deilig! Helgen var helt knall, torpet mitt ligger jo ikke så langt fra Fredrikstad, men i dag var det snø i oslo! jeg holdt på å snu i døra for å grave meg ned 🙂 men det er nok bare midlertidig. Håper ikke alle plantene som har begynt å spire får seg en knekk av dette været.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg