Blomsterbedet tar form

Etter en arbeidsom uke er nå det nye bedet ferdig.
Kroppen verker etter en sjokkartet start på sesongen. Fra å være i total “slapp av-modus” til å gå i “full fart-modus” har satt sine spor i hver eneste muskel i kroppen. Til og med “smile-muskelen” er støl, siden jeg stort sett har smilt siden telefonen ringte forrige helg! :-))

Med traktor og  lesse-apparat går jobben med å fylle på jord mye lettere.

Siden blomsterbedet ligger i “skog-område” med masse røtter og torv og sandjord, ble bedet bygd mer i høyden.

Etter å ha fylt på matjord, fylte vi på med plantejord…

Så var det bare å tømme sekkene…

Og så et lag med ku-kompost på toppen, før alt ble blandet sammen… Da må vel plantene bli glade!

Har også en dryppslange som skulle i jorden, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Så jeg tror jeg velger å plante først, og deretter grave ned slangen mellom plantene…

Så starter morroa…

Siden det fremdeles er tidlig for mange av staudene vi fikk, har jeg kjøpt noen blomstrende løkplanter som gir litt liv i bedet.

Det jobbes til mørket kommer…

Og fortsetter når lyset kommer på… 🙂

Her er bedet ferdig, og vi gleder oss over alle de fine plantene vi fikk!

Det ble totalt 21 nye meter med blomster det! 🙂

Igjen, kjære Mona! Tusen, tusen hjertelig takk for alle de fine plantene. Vi skal ta godt vare på de! 🙂

Nå bærer turen til Lillestrøm og årets Hagemesse! Gleder meg til det også jeg!

Ha en FIN vårhelg!

 

 

8 kommentarer
    1. Vanja: He-he… Ja det står ikke på når vi først setter i gang. Og tomten er ganske stor. Tidligere var det bare tett granskog her, så det har vært mye å gjøre så langt. Men nå begynner hagen endelig å ta form, og vi kan plante og gjøre det hyggelig rundt oss.
      Mye jobb og mye gøy! 🙂
      Line

    2. miastorp: Tror det blir veldig fint med blomster langs kanten. Har planer om noen Peoner også. De er så vakre synes jeg.
      Og JA – jeg storkoste meg på hagemessa i går. :-))
      Line

    3. Du fikk gjort mye på kort tid vil jeg si, og det ser flott ut.
      Deilig å se resultatet komme så fort, og det er tydlig at du har en stor tomt. Mye jobb, men dog så gøy.:)

    4. Så fint det blir med en blomstrende kant langs skogen. Rammer jo så fint inn tomta 🙂 og med så mye innsats vil nok det meste gro i den jorda. Kos deg på hagemessa. Tipper du får litt mer inspirasjon 🙂

    5. en utrolig flott jobb og skikkelig blomsterbedd,mulig dere må til med en kant etterhvert så gresset ikke vokser seg inn i bedde da,men kjenner eg dere rett så blir heller ikke det et problem om den dagen skulle komme :))ha en riktig fin dag da

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg