Prosjekt platting 2014 – ferdig!

Siden vi startet “Prosjekt Platting 2014” tidlig i juni, har vi hatt en liten sykemeldingsperiode på “arbeidslederen”, og derfor har plattingen stått på stedet hvil. Men med en friskmeldt mann og litt ferie, ble det fart i sakene igjen. Og nå er jammen plattingen ferdig!

Som vanlig tok det mye lenger tid enn det vi trodde, siden vi begge har den egenskapen at vi tror at alt er så fort gjort…

Så etter å ha trilla på lass på lass med fin grus, kom jobben med å støpe fast granittstein som kantstein…

Så måtte det fylles på og rettes opp med mere grus, for å gjøre klar plattingen for skifer…

Skiferen vi har lagt er en blanding av gammel skifer som har lagt i hagen til min farmor, og kjøpt Oppdal bruddskifer.

Og det er jammen litt av et puslespill å få dette til å gå opp…

Selv synes jeg at jeg var spesielt god på å finne skifer som passet sammen, og jeg løp velvillig, opp og ned på plattingen for å legge det klart til Jarle.
Men av en eller annen merkelig grunn var ikke Jarle like enig i mine puslespill, så han takket så mye for hjelpen, før jeg pent fikk beskjed om å gå å gjøre noe annet!???

Dermed måtte jeg ta min hatt og gå, og han fikk pusterom…

Og selv om det sitter langt inne, så må jeg jo innrømme at han klarte seg utmerket godt på egenhånd!

Den største utfordringen hans, virket som at var undertegnede, som stadig var nede og hadde en mening om noe…

Men etter den vanlige “Men Line`æ…”, fant jeg det best i å skygge banen…

Og det var vel kanskje ikke så dumt da, tenker jeg…

Når plattingen gikk fra dette…

Til dette…

Og det er SÅ morsomt dere! Siden tomten vår var bare “skog”, så er det en herlig følelse hver gang vi kommer et skritt nærmere en “ordentlig” hage!

Så selv om vi har MYE igjen å ta tak i, er det en stor glede for oss når vi “lander” prosjektene våre!


#skifer #platting #hage #støttemur

5 kommentarer

Siste innlegg