Fuglebad

Det er så fint med dam i hagen. Jeg liker vann.

En gang for mange år siden, prøvde jeg å lage dam i hagen. Den gangen skulle jeg jobbe helt på egenhånd… Det funka dårlig!
Dammen ble nemlig ikke i vater. Og prøv å få vann til å ligge skjeft æ…

Det går jo selvfølgelig ikke, og tanken på en dam som ikke lå rett, hadde ikke slått meg, så duken var langt over vannet på den ene siden, og det var ikke akkurat lekkert.

En annen ting med dammen var at den fungerte som klekkeri for en million knott! Og når en million knott får barn… Da blir det mange knotte-barn! Og når alle de knottene hadde meg som matfat, så måtte dammen bort.
Og jeg har nå innsett at det aldri, aldri vil komme noen hage-dam i vår hage.

Men et lite fuglebad, det kan jeg jo ha!

I påvente av å finne “det rette” fuglebadet, har jeg laget meg et midlertidig fuglebad…

Selvfølgelig er ikke det heller i vater… Er det mulig!

Jeg brukte et blomster-fat som jeg satt oppe på et fakkelstativ…

Så la jeg opp i en stein som fuglene kan sitte på når de drikker, og noen blomster jeg plukka i hagen…

Nå kan jeg tenke meg at alle de små fuglene ble kjempeglad!
Et helt eget vannanlegg, hvor de kan slå seg ned, og selv velge om de vil drikke eller bade.

Jeg er selvfølgelig fornøyd, og synes dette ble riktig så lekkert.
Det eneste som mangler nå da… Er fuglene.


#fuglebad #fat #hage #blomster #vannihagen

4 kommentarer
    1. Så fint fuglebad, og alt trenger da ikke å være i vater vet du. Fin og koselig hage dere har, mye arbeid som ligger bak der. Riktig fin helg til deg, Line! Klem Erna

    2. Hage og vann, ja det hører sammen. Jeg hadde et lite fuglebad i mange år, men hadde bestandig lyst på noe større. Har bygget noen dammer opp igjenom, og har faktisk fått det til med hjelp fra samboeren. Grei å ha når det kommer til å ha noe i water.:)
      Om du har fisk i dammen, ja da slipper du myggen. Så problemet er løst. jeg har en stor dam som jeg storkoser meg med.:)
      Flott fuglebad du har der.:)

    3. For en god ide! Det ble kjempe fint. Jeg har sett etter et fuglebad på stett, men har ikke funnet noe som har falt i smak. Det kan hende jeg lar meg inspirere til å lage noe liknende hvis du tillater 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg