Det er fremdeles liv i kjøkkenhagen!

For de som ikke har fått med seg tidligere i våres, at jeg da hadde litt over gjennomsnittet interesse for kjøkkenhage, kan jeg fortelle at jeg atter en gang skulle se om jeg klarte å ha en kjøkkenhage som virket. En kjøkkenhage som inneholdt mer grønnsaker enn ugress.

Problemet mitt er at jeg til tider “glemmer” å vanne, og synes luking er bare ok en liten periode. Og det virker det som om disse grønnsakene ikke synes noe om.

Men tro det eller ei…

Dette var kjøkkenhagen i våres.

Og dette er kjøkkenhagen for et på uker siden…

Vi har holdt oss med salat og reddik i hele sommer. 
Sqaushen tror jeg “går på noe”, for så fort jeg er borte fra den en liten stund, vokser den seg større et lite menneskebarn.
Nå har sukkerertene kommet for fult, og jeg høster inn og spiser og koser meg.

Reddikene var også veldig gode, og sånn akkurat passe sterke. 

Nå er alle spist opp, og vi har sådd en pakke til. 
De spirer så fint, så om et par uker… Så har vi reddiker igjen.

Jordbærplantene derimot… De har gått fra store fine planter til 5 cm stilker etter at rådyrene fant dem.

Så, dere…
Min konklusjon på kjøkkenhage er som følger: Det er veldig koselig med kjøkkenhage. Det er lettvint når den er i kasser, og vannsprederen rekker over hele kjøkkenhagen på en gang! Blodmelblanding ble satt ut og rådyrene har siden holdt seg borte. Virkelig å anbefale. 🙂

#kjøkkenhage #pallekarm #grønnsaker #reddik #squash #sukkererter #purre #løk #salat

4 kommentarer
    1. Svigermor har gjort det samme som deg med de pallekassene, og det virker. Hun sliter litt med vanningen da det er brønn vann de har, og det har jo vært varmt som fy her i Bergen denne sommeren.
      Alikevell har hun mase godt, og jeg digger løsningen.
      Nyt maten:)

    2. Den Lykkelige Hagen: Jeg er helt enig med deg. Jeg liker heller ikke å luke mer enn nødvendig, derfor fungerte grønsakshage i pellekarmer helt suverent! Det har vært minimalt med luking, og det passet meg veldig godt! Og drivhus har jeg ikke, men det står HØYT på min ønskeliste!
      Line

    3. Når jeg ser kjøkkenhagen din er det nesten så jeg har lyst til å anlegge en selv 🙂 Foreløpig kvier jeg meg, for jeg orker ikke ugess og uryddige kanter (det hørtes litt prippent ut!). Tomater i drivhuset passer meg bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg