Må mann, så må mann

Egentlig begynte jeg å skrive dette på fredag, og da ville jeg bare ønske dere alle en riktig god helg, men så bestemte vi oss for å dra en tur på hytta – og nå har helgen snart gått, så da får jeg ønske dere en ny fin uke i stedet.

Men selvfølgelig har jeg gjerne noe jeg vil få ut…

Tenk så deilig det hadde vært om man bare kunne gjøre det som var morsomt her i livet…
Slippe husarbeid, vaske og stryke klær og andre kjedelige ting. Det er faktisk ganske mange ting som jeg må gjøre, som jeg synes er kjedelig. Vanne blomster er også ganske tregt, men det er vel slik at man bare må.

Jeg har egentlig bare lyst til å pusle i hagen for tiden. Det liker jeg!
Men tror du ikke det er noen som absolutt må forstyrre! En som sier at jeg må gjøre noe annet også. 
Nå har nemlig Jarle (som jeg i et tidligere innlegg kalte prosjektleder – noe som gikk rett i hode på han) bestemt at jeg måtte hjelpe til og være “snekker” .
For han mener nemlig at jeg – like godt som han – kan være “snekker”.

Æsj…

Så da får jeg vel prøve det da – i hvert fall med de enkle tingene…

En gang i tiden, hadde vi en plan om at trappa skulle gå opp til terrassen. Derfor ble det aldri satt opp rekkverket den siste biten.

Men slik ble det jo ikke, for trappa går nå opp til rosebuen i stedet. Og da måtte vi lage mer rekkverk…

Siden vi bare skal forlenge rekkverket har vi jo målene i det gamle. Så utrustet med meterstokk og sag, var det bare å sette i gang.

Så skulle disse bitene skrus i sammen…

Og så skrus inn i det eksisterende rekkverket…

“Hatten” til stolpene fikk freste kanter…

Toppbordet måtte Jarle gjøre, for her måtte det skjæres ut “hull” for at det skulle tres ned på stolpene, og det er ikke jobb for meg, for jeg er ikke så nøye….

Men opp kom det og da var det frem med male-kosten… (og for dere som vet at man ikke skal male impregnerte materialer når de er nye, kan jeg informere om at de vi brukte har lagt lenge på låven, og var tørre)

Men, det som er det positive her, er at rekkverket nå etter snar 12 år, endelig er ferdig.

Og så kan jeg fortsette puslingen i hagen…

11 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det er det som er så fint. 🙂
      Nå kan jeg pusle. Har litt livreddende oppgaver her etter den VARME sommerferien, hvor vi var bortreist. Var hjemme og vannet titt og ofte, men det var ikke nok. Så det er mye gule blader her nå… Tregt…

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Har sett at du svinger deg med saga rett som det er. Og jeg skjønner at du liker det. Jeg synes ikke det er så morsomt, jeg… Men kjekt å vite hvordan man skal gjøre det, og selvfølgelig ha muligheten til å lage det selv. :-))
      Line

    3. annebe: Takk for det. Haging liker jeg vet du – det er jo den snekringen og malingen jeg ikke synes noe om. Og da er det godt at jeg er ferdig med det! Så nå er det gøy igjen! :-))
      Line

    4. Ja flink jente.
      Er helt enig. Du er like flink snekkerer som han.
      Kjenner meg igjen her du.
      Ofte sagen svinger seg når jeg holder på, og det er jo kjempe gøyt å holde på også.
      Jeg digger slike prosjekt rett og slett. Kjempe ¨se at det går på frem.
      Flott ble det i alle fall.:)

    5. Så god du er! Kjekt å gjøre sånt og lære det om man ikke kan det. Og så forstår jeg godt det med planken på toppen og nøyaktighet. Kjenner meg igjen i det 🙂 Så flott det ble! Det er så mye fint i hagen deres 🙂

    6. ..hehe, så flink du er da, jeg gjør ingen sånne snekkerting jeg, men burde sikkert prøvd , for det kan jo tenkes jeg hadde klart det :)…da får du kose deg med pusling i hagen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg