Skråning ved trappa

Etter utallige timer i hagen denne sesongen, må jeg nå innrømme at jeg er sjeleglad for at det nå er høst og tid for inne aktiviteter.
Vi holder fremdeles på ute da, men nå bare i helgene.

Jarle synes visst det var en kjempe-ide og starte på et lite støttemur-prosjekt, sånn helt på tampen, noe som vi da selvfølgelig håpet å få ferdig i høst.

Etter at trappa var ferdig, måtte det fylles på med jord. Fremkommeligheten var ikke akkurat på topp, så her var det å bære jord i bøtter…

Men vi fikk omsider fylt på jord nok til at plantene skal klare seg…

Noen steiner ble også lagt ut, for å få litt variasjon i skråningen.

Så startet plantingen…

Og enda mer…

Og enda litt til…

Så nå er både stauder og busker i jorden…

Det har blitt noen turer til hagesenteret, men jeg vil virkelig få takke Linn, i Kreative Blomster på Gressvik, for nok en telefon som førte til en bil stappfull av planter!!!
Dette håper og tror jeg at kommer til å bli helt fantastisk neste år…

8 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Slik er det bare. Det er ikke alltid man blir ferdig i løpet av sesongen. og man kan jo ikke gjøre mer man kan. Hos oss er jeg fornøyd med hagen for i år, men min bedre halvdel vil så gjerne bli ferdig med en ny støttemur, så da blir det vel noen timer til før jeg kan anse meg for ferdig ute, tenker jeg.
      Line

    2. fruensvilje: Det blir nok stor forskjell til neste år. Jeg har plantet mer enn det som er på bildene, og i tillegg har jeg plantet ganske tett. Så det bør bli bra tror jeg.
      Mye av det jeg har plantet i høst, var veldig på hell, og da får man jo ikke helt det riktige inntrykket.
      Ja, i år har vi fått tatt et skikkelig tak i områder som har lagt brakk. Men sånn er det vel. Rom ble ikke bygd på en dag… 🙂
      Line

    3. Anitas skriverier: Ja, det skal være sikkert og visst. Har man hus og hage, mangler man ikke fritidssysler i hvert fall.
      Det er det samme her hos oss… Ute på sommeren, og inne på vinteren. Nå gleder jeg meg til førjulssysler. :-)) Å jul med din glede! :-))
      FIN uke til deg også, Anita.

    4. Dere har stått på som bare det må jeg si. Hagen din er jo et syn uten like. Mange koselige turer en kan gå der, og bare nyte alt sammen skikkelig godt.
      Jeg har noen prosjekter som ikke blir ferdig før til neste år, men slik er det bare. Kom så langt vi klarte, og nå har jeg ikke mere tid å bruke ute annet enn å rydde, og sørge for at tingene er klare til våren igjen.:)

    5. Ja dette var ikke et lite prosjekt men det ble jo kjempe fint! Deilig når man begynner å se slutten og snart kan du bare se utover og nyte utsikten 🙂

    6. Veldig sprekt altså – blir så imponert. Dere er flinke og gir så mye inspirasjon. Så koselig å titte innom hos deg :)’
      Her er det veranda og uterom som blir prioritert fra våren av. I vinter får vi fikse litt inne, også blir det kjøkken rett over jul 🙂 Alltid litt å gjøre.
      Ha en super uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg