Litt julestemning ute…

For å beholde huse-freden er det overhode ikke tema å starte julepynting  i “Huset på landet” før 1. advent. Men nå er 1. advent over og DA er det lov! 

Utfordringen blir nå å finne den julepynten jeg skal bruke. For jeg har en egen evne til å lage nye oppbevaringsplasser som jeg mener er kjempesmarte der og da, men kanskje ikke like lette å finne tilbake til året etter… 
 

Så nå har jeg gitt opp letingen av de små lenkene med julelys, som skulle ha pyntet de to mini-juletrærne på trappa…
Og GOD JUL bokstavene i betong, som alltid står å ønsker velkommen… De ligger nok også på det samme, smarte oppbevaringsstedet…

Så enn så lenge, står juletrærne uten julelys…

 Men vi ønsker velkommen til RUDOLF…

Stakkars Rudolf var blitt utstøtt av flokken sin, og da jeg fant ham, sto han ensom å forlatt, og han ble derfor veldig glad da han fikk et nytt hjem hos oss!
(Det er i hvert fall det Jarle ble fortalt, da jeg kom drassende hjem med han etter en sen kurs-kveld hos Fredrikstad Blomster)   🙂

Den lille sparkstøttingen som har vært lagret på garasjen siden jentene var små, har fått lov å komme frem…

Det hadde nok kanskje vært litt mer idyllisk om det hadde vært snø ute. Men DET klarer dessverre ikke jeg å styre.

Og krakken som SKULLE vært inne, har jeg pyntet med granbar og lyngen fra inngangspartiet…

Og en lykt med et slikt smart lys på batteri. Det er styrt med timer og starter og slukker seg selv,

En lykt og lit granbar på krakken på verandaen…

Til glede for både oss og fuglene…

I kveld skal jeg fortsette med å jule-pynte på kjøkkenet. Det er faktisk den ene gangen i året jeg faktisk liker at kjøkkenet er rødt… 🙂

Og i tillegg har jeg vært på shopping av julelys, så nå skal endelig de små juletrærne skinne!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg