Dekk julebordet i rødt

Da jeg for litt siden var på blomster-kurs hos Lise i Fredrikstad blomster, var det også noe av gleden det å ha muligheten til å gå rundt i butikken og “ta inn” alt det lekre som er utstilt. Og siden jeg er litt over gjennomsnittet glad i å dekke bord, elsker jeg når jeg får nye ideer til hvordan jeg kan pynte.

Her har Lise dekket et festbord i rødt og natur…

Med lys, roser, epler, lysestaker, og brikker i rødt, og rødrutete servietter, blir dette kjempelekkert sammen med kongler og beige duk…

Lekkert!

Mat er det dessverre ikke plass til, men den kan man jo for eksempel ha på kjøkkenet, eller på et avlastningsbord ved siden av!

Her synes jeg at det var mange fine ideer, så nå er det bare å finne frem de gamle røde lysestakene, plukk kongler og bar i skogen og sette kreativiteten i sving!
Blande og mikse det jeg finer har av rødt og natur. Tror nok det kommer til å bli flott!

#tablesetting #borddekking #jul #julebord #pynttilfest

 

14 kommentarer
    1. Minminivilla: Det hørtes riktig så lekkert ut det du har planlagt. Det er nok alltid litt rart når man skal pynte annerledes etter mange år med tradisjoner… Men jeg tror nok også at du får det til helt fantastisk! <3
      Line

    2. capricornius: Ja, jeg fikk i hvert fall mange ideer. Da vi hadde juleselskap lørdag, pyntet jeg bordet med flere av disse innslagene. Riktig så lekkert synes jeg det ble! 🙂
      Line

    3. Det var fint! Fø hadde jeg en rød julestue, en med blått og en liten med hvitt. Her har jeg bare en stue, og på grunn av stilskifte og arvemøbler blir det ikke hvitt og krystall i år. Det blir lin, hvitt og sølv hos meg med rødbrune byantikviteter. Hm litt rart, men jeg skal nok få det til tenker jeg!

    4. Kjempekoselig. Jeg må en tur dit før jul, om jeg rekker det da. 😀 Jeg handlet litt i dag, så i morgen skal jeg prøvedekke julebordet. Vet ikke hele hvilken duk jeg vil ha, pluss at jeg skal fikse noen serviettholdere. Dekorajonen venter jeg med, men det blir nok edelgran,kongler og kvister sammen med hvite blomster.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg