Bålpanne i hagen

WOW!!! Jeg må ha vært veldig snill, for se hva jeg fikk av nissen i år…

En bålpanne!

Eller rettere sagt, dette er en “kadai”, et bålfat som kommer fra India.
Jeg vet ikke om denne er gammel, eller om den er laget av resirkulert jern. For de finnes både i nylagede og gamle varianter.

Slike kadaier ble brukt av familier i bryllup og sermonier, plassert direkte over bålet til å varme mat for gjestene. .

Jeg har ikke noen akutte planer om annen matlaging enn pølse på pinne, over flammene…

Eller en kopp med noe varmt i, når jeg sitter ved siden min mann og titter inn i flammene…

Jeg synes den er så fin… ♥ ♥ ♥ 

En gammel potetkasse er kjekk å ha vedkubbene i…

Og reinsdyr skinnet er godt og varmet å sitte på…

Jarle og jeg har allerede testet den, og det er SÅ koselig. 
Og jeg tror nok vi skal få mange hyggelige stunder rundt denne.  ♥

#bålpanne #bålfat #kadai #firepit #firebowl #bålplass

9 kommentarer
    1. Så flott den var…og sikkert veldig hyggelig å sitte der å kose seg :)..pølser på bålet er da mer enn bra nok..:) Fortsatt fin julefeiring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg