Juleroser på trappa

Jeg er overlykkelig for den milde vinteren vi har her på Østlandet! Det betyr at forhåpentligvis snart kan starte med litt pusling ute. Og med julerosene har jeg fått enda en forsmak på våren.

Helleborus eller julerose som de ofte kalles, klarer seg fint i urnene ute. Og de har pyntet opp ved inngangspartiet i noen uker allerede. Om det blir litt kaldt, så henger de litt med hode (egentlig akkurat som meg) men så fort det blir lit mildere – retter de seg opp igjen…

Vakker skapning! ♥

Jeg kjenner at det kribler i meg når jeg er i blomsterbutikker eller hagesenter, og jeg bare må kjøpe litt nytt til hagen.
Og dette vakre lille minigrantreet, klarte jeg rett og slett ikke å gå forbi.

Selvfølgelig, Jarle… Som regelen vår er… Så har jeg absolutt en plan på hvor det skal plantes til sommeren! Jeg bare vil ikke fortelle deg det enda…

Se på disse vakre konglene…

Selvfølgelig har jeg en plan. Ehh…

Man må jo bare bli glad av å se dette…

Et snev av vår…

Ellers har jeg startet med å så noen sommerblomster, tomat, persille og basilikum. De har spirt og har nå blitt plassert lyst og kjølig. Kanskje jeg i år kan unngå slike lange spagetti-spirer, som jeg har hatt tidligere. Jeg lærer forhåpentlig litt mer for hvert år…

6 kommentarer
    1. lulltove: Tusen takk, søte deg. Det er den eneste fordelen med vinter, at man kan legge planer for sommeren i fred og ro. GLEDER meg til å komme i gang med hagesysler.
      Når det gjelder treet, ble det kanskje kjøpt litt uten en plan… 😉 Men det finner jeg nok en fin plass til…

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: 4 m snø??? Næimen stakkars deg da!!! Da kan jeg jo forstå at du ikke har de samme vårfornemmelsene som meg. 🙂
      Jeg har også et par rosa/lilla. Og de er jeg veldig spent på om kommer tilbake.

    3. fruensvilje: Neida, treet blir ikke mer enn 2 m. Og ja… Jeg må se å få meg drivhus. Det som er problemet, er at når jeg først skal kjøpe meg et drivhus, vil jeg ha det drivhuset som jeg ønsker meg. Og da krever det både tid og penger…
      Men plutselig så blir det drivhus på meg også tenker jeg… 🙂

    4. Jeg sitter inemellom 4 meter snø her oppe, og ser på bildene dine.
      Klarer ikke helt å omstille meg til tankene dine der, men så flott inngangsparti du har er det jo en drøm.
      Jeg kjøpte den blomsten ifjord. Hadde ikke lagt merke til den før, og er godt spent på hvordan den har klart seg igjenom vinteren nå.
      Min er rosa og ikke hvit..:)

    5. vist er det koselig ,et søtt lite grantre også bare den ikke blir kjempehøg 🙂 jeg har fått noe staudefrø i jorda og stemorsblomstrane er innkjøpt til en billig penge,dei står i drivhuset i påvente av att det skal bli litt tryggere å ha dem ute 🙂
      du må få deg et drivhus hvet du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg