Litt oppfriskning av skråningene

Tomten vi bor på er veldig både bratt og uhåndterlig flere plasser. De fleste av skråningene har vi valgt å bare og plante busker.  Det skulle være “vedlikeholdsfritt”, men selvfølgelig er det ikke det.

Selv om vi har brukt duk under barken, så vokser det ugress i topplaget. Men for all del, det blir ikke mye luking.

I helgen har vi fått rusket litt i tre av skråningene…

Først startet det med at jeg dro og fylte opp bilen med barksekker. Og da snakker vi så full bil at baksetene også var fylt opp!
Og hvis dere lurer på om jeg fikk kjeft av Jarle da han så det? Så kan jeg bekrefte det. 🙂

Men barkesekker er enkle å bruke. Og det blir jo så fint.

Jarle har derimot en annen plan…

Men det er jo så mye lettere for han, siden han er så høy og har så lange armer. Han rekker jo helt opp på toppen med spaden, uten særlig anstrengelser. 

Men når sannheten skal frem må jeg jo innrømme det var Jarle som bar ut sekkene av bilen og la de i hagen… Jeg bare snittet de opp og tømte det ut.
Og med så mye bark som vi skulle ha nå, er det ikke akkurat butikk med sekker. Så jeg fant meg en spade og la ut bark nede i skråningen.

Etter litt raking ble det riktig så pent.

I dag skinner solen og det blåser fra nord. Det betyr at vi har det lunt og fint, og dermed blir det hage-dag på meg. Jeg var på kundekveld hos Lise i Fredrikstad blomster i går kveld. Og jeg gikk selvfølgelig ikke tomhendt derifra, så da har jeg jo litt ekstra å pusle med i dag…

Ha en FIN dag!


#hage #bark #skråning

8 kommentarer
    1. Åse Helen: Takk for hyggelig hilsen. Og ja, det virker mye mer ryddig med bark enn et slikt villniss som var der tidligere. Kanskje en litt kjedelig jobb, men du verden så deilig det er når man er ferdig.
      Ha en FIN dag du også!
      Line

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, man blir ikke arbeidsledig om man har en hage, tror jeg. Men selvfølgelig blir det hva man gjør det til. Og jeg elsker å holde på. Ren rekreasjon. 🙂

    3. Ja det er en del jobb selv om man bruker bark. Vi har en jobb å gjøre der vi også.
      Ble veldig stilig hos dere og et ryddig uttrykk 🙂 Ha en fin dag 🙂

    4. god morgen,ja det vart masse bark:) så din Jarle handlet nok mest fornuftig hi hi,det er no bare så vakkert i hagen hos dere.Kos deg i hagen i dag,jeg prøver å fri til en tur på hagesenter,men min kjære er ikke helt der ( han mener vi har nok,kan du skjønne det ? en hel gård nei da blir det ikke fullt hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg