Det er snart sommer når krukker fylles med planter og blomster!

Oj, oj, oj. Som tiden flyr når man har det gøy!

Vi er i full gang med flere prosjekter. Men Jarle hoppa av litt, etter at jeg midt i våronna kom i skade av å si til Jarle ” Du roter så jæv…”  Så har han virkelig gått løs på verkstedet, og ryddet, kastet gammelt skrot, satt opp nye reoler og virkelig fått orden alt som befant seg i verkstedet. Så Jarle… Jeg tar det tilbake! Og: “Jarle! Du er så flink til å rydde du!!!”  🙂 Nå må du komme og holde på sammen med meg i hagen igjen!

Så jeg har altså vært alene i hagen en stund. Og det å spa jord er faktisk ganske tungt. Pust, og pes, og stønn… 

Innimellom slagene har jeg nå fått plantet noen sommerblomster. Selv om jeg lover meg selv hvert år at i år skal jeg IKKE ha for mange urner med blomster, så løser jeg det i år ved jeg planter litt grønne vekster i stedet… Akkurat som om det hjelper på vannings-mengden!

Potetkassene har kommet frem fra vinterdvale, og er i ferd med å fylles opp.

Ved siden av står denne lekre eføyen som klatrer i en ball av kvist. ♥ ♥ ♥

Så var det at jeg bare skulle på posten en dag, og dermed gikk jeg forbi en blomsterbutikk… Eller forresten… Det gjorde jeg ikke. Jeg går sjelden forbi en blomsterbutikk!
Jeg gikk selvfølgelig inn, kjøpte en (eller fem) rustne urner, en syrin og noen sommerblomster.

Så gikk jeg ikke forbi en annen blomsterbutikk.
Der hadde de rustne høner som selvfølgelig heller bør tilbringe livet på landet, enn i en butikk i byen!

Så måtte jeg på posten igjen da…

Og slik går no dagan… 🙂


#potetkasser #urner #rust #roser #lavendel #hage #sommer

5 kommentarer
    1. Nydelige? Desverre har de jo en tendens til å ruste i stykker..
      jeg kjenner jeg blir like lei meg hver gang noe går i stykker. Selv om jeg tar det inn, og passer på det?
      Flott ble det i alle fall, og jeg vet at når sommeren virkelig sitter har du en oase av alt sammen.:)

    2. Herlighet du er god til å gå inn i butikkene. Men jammen ble det superflott. Jeg burde jammen slutte å gå forbi de butikkene jeg også! Du inspirere!

    3. he he du er go du :)) og så god smak som du har,hagearkitekt skulle du vært hvet du.
      Så gjør det godt med en real opprydding en gang innimellom,tenker J kommer tilbake og hjelper deg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg