Tråkkheller og nytt blomsterbed

Etter å ha gravd, pukket og lagt kantstein, vendt jord og fylt på jord, så kom endelig det som jeg synes er det morsomste! Ja, for egentlig så synes jeg at grunnarbeider er noe av det kjedeligste som finnes. Som regel koster det penger, og i tillegg er det tungt, og på toppen av det hele, så synes det ikke etterpå! Er det rart jeg syns det er tregt? 🙂

Men dette her er gøy!

Vi ønsket oss en liten sti fra gårdsplassen til rosebuen. Og tråkkheller ble løsningen vi falt for her.

Hellene ble lagt ut, gresset ble fjernet og hullene ble delvis fylt opp med singel, for at de skulle ligge stabilt i flukt med gresset.

Dermed har vi fått en markert sti fra gårdsplassen og bort til rosebuen, akkurat slik vi ønsket oss.

Og mens Jarle la tråkkhellene så plantet jeg…

Her er det selvsådde sommer asters i pastellfarger, rosa georginer, hvite peoner og aprikosefargede roser…

Tror det kan bli riktig så fint i sammen!

Egentlig hadde jeg også tenkt å flytte en del forskjellige stauder inn i dette bedet, men nå synes jeg det ble fint som det er. Når dette får grodd seg litt til, vil det kanskje være nok i bedet?

Hmmm… Vi får se…

Vi har det jo ikke travelt heller. Og jeg vet det er best, og plantene vil nok gjerne, at jeg venter til høsten eller neste vår, før jeg graver de opp. Nå står de jo å strutter på plassen sin, snart klare til å springe ut i full blomst.

Så da blir det nok slik en stund til, tenker jeg.

I kveld skal vi passe våre to flotte nevøer, og leken går for fullt! 🙂

Med ønske om en riktig god helg…


#hage #rose #pelargonia #georgine #blomsterbed #granitt #kanstein #blomster #hageglede

3 kommentarer
    1. Kjære deg og din bedre halvdel… Så utrolig flinke dere er!! Det blir jo bare så fantastisk. Rene parken/botaniske hagen <3 Moro å se og lese. Gir masse inspirasjon til meg og jeg ser med kritiske øyne på vår egen lille sumpgressplen og lurer på hva vi kan finne på.... 🙂 God helg til dere 🙂 Klem

    2. dette ble virkelig fint,kan være lurt å vente med mer beplanting ja,bruke litt tid og se hvordan det blir etterhvert :)) kos dere med guttene og ha en hyggelig fredagskveld

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg