Årets kjøkkenhage

Hver eneste vinter og vår har jeg kjempestore ambisjoner og et utrolig pågangsmot hva hage angår. Jeg sår frø, prikler og potter om planter i alle varianter. Og etter mange timer med vanning og stell kommer tiden hvor dette skal plantes ut…

Da er det samtidig tiden for oss å være litt bønder, i tillegg har vi gjerne startet med andre hageprosjekter.

Og det er da jeg begynner å svikte. De ca 30 tomatplantene, 45 paprikaplantene, blomster og krydderplanter skal ut fra planterommet og ut i det fri (si meg… Hva skal man egentlig med 45 paprikaplanter??? ).  

Her er det som ble igjen etter mange timer i planterommet…

5 stk tomatplanter (selvsådd og av sorten Norderås busk), 3 stk paprikaplanter fra frøene til en paprika vi spiste til frokost i vinter, og en balje med forskjellige urter, som for øvrig ble kjøpt på hagesenteret.

Så noen gartner blir jeg nok ikke…

 

#hage #kjøkkenhage #tomater #paprika #krydder #husetpålandet

3 kommentarer
    1. he he sånn er det med planter,men i år har avlingen sviktet mange pga kulde og regn,en lyt nyte det en får frem da 🙂 jeg fikk halv avling jeg også uten å være bonde ved siden av

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg