Festbord i varme farger

I kveld skal vi ha juleselskap med herlige venner. Dette er en tradisjon, og egentlig var det min tur til å ha selskapet i år. Men når vi er flere enn 12 gjester, blir spisestuen vår litt for liten. Da er det veldig kjekt at det er en større spisestue i nabohuset…

 
Nå skal det sies at det er min mor som bor der, og hun er en del av denne flotte gjengen. Og vi er skjønt enig, i hvert fall jeg, om at det ikke spiller noen rolle i hvilket hus som har selskapet, vi ordner det i sammen vi. 🙂

Men selvfølgelig har hun vasket og ordnet døgnet rundt den siste tiden. Og jammen blir det bra.

Nå har vi pyntet bordet og som dere vet elsker jeg å dekke bord, men her blir jeg bare “småjenta” i forhold til henne…

 

Med masse inspirasjon fra Lise i Fredrikstad Blomster, er bordet pyntet med bar fra hagens edelgran. Orkideer, “sukkerglaserte” epler, julekuler, nøtter, maaange små lysestaker og noen store lysestaker, vaser med en bær-kvist i samme fargetone som orkideene.

Hils på sjefsdekker`n! Dette er moder`n…

Stine, var hjemme en tur på besøk, og det passe kjempefint, for hun hjalp oss å lage blomster av serviettene…

Så nå er det klippers og klappers i nabohuset. Det lukter deilig jul av ribba som stekes i ovnen, og nå skal Jarle og jeg ta turen ut for å pynte den nesten 1 km lange veien vår med fakler og små bålpanner. Det blir bare så flott når faklene brenner langs veien og det blinker i rim-krystallene på trærne og gresset. En vakker velkomst for våre gjester.  ♥ ♥ ♥ 

Så gjenstår det bare å stelle seg å ta på finhabitten.

Med ønske om en FIN kveld til dere alle…

#borddekking #juleselskap #tablesetting #jul #selskap #venner #fest #party #fredrikstadblomster #blomsterlise #inspirasjon
 

 

10 kommentarer

Siste innlegg