Kun noen dager igjen før juleforberedelsene starter

Nå i denne mørke høsttiden, setter jeg ekstra stor pris på de lyse dagene i helgene. Og spesielt morgenen er min favoritt. Da tenner jeg stearinlys, brenner i peisen og koser meg med å lese i mange herlige blogger. Dette er ukas og min “helt alene” tid. Og nåde den som forstyrre meg da!

Denne helgen kunne jeg gjerne tatt livet av hunden vår Maja, da hun (etter at jeg kun hadde hatt en halv time “egen-kvalitetstid”), fant ut at det var en veldig god ide å vekke pappa`n sin! For deretter å gå å legge seg i kurven sin for å sove litt til… Artig hund!!! Grrr…

Da sto jo selvfølgelig Jarle opp, og så startet han det vanlige maset om å gå ut å få gjort noe…

Så mye for egen-kvalitets-tid, sier jeg!

Da var det bare å lage frokost, og kle seg i varmt tøy for så å komme seg ut.

Men med strålende sol og -2° var det ikke så ille å gå ut allikevel. I tillegg har vi fått rydda på låven, så nå er stort sett all redskap som skal inn for vinteren inne. 

Og endelig har vi bestemt oss for å ta ferie fra utearbeider, helt frem til våren og lysere tider kommer.
Så nå dere! Nå skal jeg starte med julen!

Nå skal det spilles julemusikk, og julepynten skal sakte men sikkert fylle huset. Jeg skal bake litt, og så skal vi spise litt av baksten. Småkakene smaker absolutt best før jul.

Litt rengjøring blir det også kanskje. Men noen “storvask” til jul er det mange år siden jeg slutta med. Det er mye hyggelige å vaske på våren, når dørene kan stå åpne og ny frisk vårluft kan fylle huset.

Men det tenker vi ikke på nå. 
Først og fremst skal det lages advent stake og pyntes til jul i “Huset på landet”!
LYKKE!

Ha en fin uke alle sammen!

6 kommentarer
    1. en fornuftig beslutning :)) hagesesongen er over og det er kjekt å skape hygge inne.Jeg har faktisk fått bakt 3 sorter formkaker,så her er baksten virkelig igang og adventsjerna ligger klar og venter på å bli hengt opp,vi går en deilig tid i møte

    2. Som jeg gleder meg til å se hva du finner på og til selv å ha advent i huset. Det er noe jeg ser fram til hvert år. Ja, nå er det ryddet vekk ute, i hvertfall det meste. Jeg skal binde noen flere kranser av tujaen vi har klipt ned, så det ligger i en haug under tak og venter på meg. Så skal jeg ha ut lysslynger og noen pyntedompaper. Til helga skal jeg være klar der ute. Nå er det rimfrost og vakkert, men det ser ut til at det skal regne bort. Men jeg skal pynte utenfor vinduet uansett. Kos deg masse med ditt. Vi tastes!!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg