Jakten på julestemningen

 

Hvor er du kjære julestemning?

Nå er det faktisk mindre enn to uker igjen til julaften, og jeg skulle så gjerne hatt litt julestemning… Jeg ber ikke om så mye, bare bitte, bittelitt julestemning. Hver kveld siden 1. desember har jeg prøvd å finne den. Det spilles julemusikk på radioen, duft-tre med julelukt står på kjøkkenet og jeg pynter opp med nisser og julepynt i alle varianter, men jeg sliter… For julestemningen er og blir borte.

Internett!!! Der har vi løsningen tenkte jeg!
Så satte jeg i gang og gjennomsøkte alle verdens sider jeg kom over med julestemningsbilder. Og det jeg merket er at de bildene jeg fikk bittelitt inspirasjon av, var bilder som inneholdt snø. Og det er vel kanskje her jeg detter ut! Ved å ta en titt på gradestokken som for øvrig har vist opp mot 10°, i hele desember, og allt som ligner på rim og snø er så langt borte man i det heletatt  kan komme. Og når jeg går utenfor døra, får jeg egentlig mer lyst til å starte med vårsjauen i hagen enn å pynte til jul!
Da er det ikke lett å få julestemning!

Men jeg prøver allikevel… Å jule-pynte grua på kjøkkenet er noe av det jeg synes det blir jul av, kanskje finner jeg julestemningen her!

SONY DSC

Med granbar kommer den deilige “juletre-lukten”, og nå tror jeg at jeg kjente bitte-bitte-bitte-litt julestemning, dere!!!

SONY DSC

Elger og sopper i det grønne…

SONY DSC

Gamlenissen som mamma har malt til meg, sitter alltid der på kanten og noterer jule-ønskene mine.

Processed with VSCOcam with p5 preset

Det brenner i grua og på tavlen står det skrevet “God Jul” på fire språk, da burde vel julestemningen virkelig vært på plass… Sukk…

SONY DSC

Selv Jarle som egentlig ikke er “julemenneske” i det hele tatt, har mer julestemning enn meg, der han sitter å lager røde sløyfer til minijuletre han skal ha på gutterommet sitt(den nye tv-stua).

SONY DSC

Helt av seg selv har han lært seg å lage flotte sløyfer av bånd.

Og helt selv har han pyntet det lille juletre sitt…

SONY DSC

Ja, ja… Det blir vel jul uansett!

Nå er det fredag, og vi starter helgen med å sitte rundt bålpanna i hagen. Da griller vi pølser på bålet, og har litt godt i glasset. Det er koselig det! Både med og uten julestemning.

God helg!

SONY DSC

 

 

#jul #julestemning #pynttiljul

12 kommentarer
    1. Hmm, kanskje det er fordi alle barna har flyttet hjemmefra? Det er merkelig å ikke være med dere i førjulstiden! Jeg savner dere kjempe masse, love you <3 Mange klemmer fra minstemann i USA 🙂

    2. kanskje jula kommer litt for tidlig for dere som bor litt mer sentralt en jeg gjør,jula starter jo først lillejulaften når treet tas inn og pyntes )) da får jeg julefølelser og når alle goluktene brer seg i heimen da er det jul ))) så du må bare ha litt tålmodighet HI HI ,

    3. Ja, da så jeg jo at jeg ikke hadde skrevet hvem jeg var over her…..det var altså fra meg…og det er ikke jeg som sitter ved bålpanna 😉

    4. Jeg er full av julestemning, jeg! På vei til jobben tidlig morgen med en god julesang på radion, kan nesten gi meg tårer i øya (det gjør det 😉 ) Og ennå mer julestemning fikk jeg av peisbildet ditt og juletreet til Jarle. Snø spiller ingen rolle! Mere til bry enn til glede for meg 🙂 Fortsett å spill julemusikk, spis julemat og for all del: Pynt juletreet! Sånt blir det stemning av 🙂 Kos dere ved bålpanna, fine paret <3 Ps: Det var tomt i "julekortholderen" din, men nå er det vel et kort der? Juleklem!

    5. Det var julestemning å titte inn til deg da. Nydelig ble det, og det lille juletreet var jo sjarmerende.Været er jo det samme hos meg som hos deg her på hver vår kant i byen, men når kvelden kommer, synes jeg det sniker seg fram litt stemning i hjertet. I går bakte jeg kokosmakroner og det luktet jul i hvert fall. Men jeg sier som du, at litt snø eller bittelitt rim hadde nok gjort susen. Jeg hadde mer julestemning i slutten av november enn jeg har nå. Vi får jobbe på, så blir det nok kos i år også. Klemsiklem fra meg. Nyt bålpanna og utehygge, her er det barnebarn på besøk, så det er fram med julenissene!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg