Lengre dager og lysere tider

I dag er dagen blitt ca 40 minutter lengre siden vintersolverv! Tenk det da dere! Nå er det ikke lengre stummende mørke når man kjører til og fra jobben, bare “lyse-svart”

Ikke misforstå. Det er ikke slik at jeg er DESPERAT etter våren, sommeren og lysere tider altså – bare nesten!
For det kan jo være godt å sitte i sofakroken og lese i et blad eller en bok, og skikkelig lade batteriene. Ja… Om man da ikke må ut å måke snø!

SONY DSC

Og det har det jo blitt litt av den siste helgen.
Men for all del. Det er jo vakkert med denne snøen da.

SONY DSC

Siden jeg jobber på dagen, blir bilder stort sett tatt på kvelden. Og da er ikke lyset helt på parti med meg. 

SONY DSC

Men slik er det nå en gang på denne tiden.

Nå bruker jeg så mye tid jeg kan til å finne inspirasjon og å planlegge det jeg har lyst til å pusle med, når våren omsider kommer. Så om det dukker opp mange sommerbilder i tiden fremover, så er det bare for at jeg er i min egen verden og har “reist” litt frem i tid… 🙂

Med ønske om en fortsatt fin vinterkveld!

9 kommentarer
    1. natheless: Ja nå venter jeg veldig på litt varmere vær. For all del, det er pent ute nå, og kulden er sikkert bra mot sniler og andre kryp. Men ikke så veldig bra for meg kjenner jeg! Jeg liker best varmere vær. 🙂
      Men det er godt å ha våren ikke altfor langt borte.
      Ha en fortsatt fin kveld.
      Line

    2. fruensvilje: Ja du sier noe. Det er veldig vakkert når man går ut i mørket og snøen glitrer som diamanter. Men vanskelig å gjengi på bilder.
      Håper du snart blir bra, så du får glede av strikkepinnene igjen! Du er jo SÅ flink! 🙂

    3. Rigmor: Så hyggelig å høre fra deg igjen! Bloggtørke skjer oss alle, men vi trenger nok litt avkobling i mellom 🙂
      Jeg har også sådd litt. Chili, paprika og tomat. Men jeg har bestemt meg for å ikke “ta av” med såingen i år. Det blir fort veldig mye når man sår hundrevis av frø og disse skal prikles og ivaretas frem til utplanting. Men noen blomster skal sås. Har bare ikke helt bestemt meg for hva, enda.
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
      Line

    4. Oj, har dere såpass med snø? Her kom et lite dryss i går og i dag, og det gjør jo at det blir enda litt lysere! Deilig at dagene bare blir lengre og lengre, og jeg lengter virkelig mot vår! Jeg har allerede startet opp å så noen frø! Jeg har også hatt bloggtørke noen måneder, men er nå forsiktig i gang igjen, og også besøkt noen blogger, og så fant jeg igjen din !!! Lenge siden jeg var innom deg nå, så koselig! Ønsker deg en fin ukeslutt!

    5. kanskje disse bildene er vakrest akkurat i skumringen )) stemningsfulle og vakre som dei er,full dagslys ville tatt bort noe av effekten .Jeg gleder meg STORT til våren dukker opp,vi har ikke snå,men frost og hardpakka mark er kipt,særlig nå som jeg ikke kan strikke som jeg vil

    6. Bildene ble søte de, og det huset ditt på første bildet er jo som en drøm. Ja, det er godt å krype under et pledd med en bok i mørketiden, men som du sier så merker vi allerede nå at det er lysere. Viktig å glede seg over dagen, men jammen er det godt å tenke framover også. Masse å glede oss til når vårsola begynner å varme! Ha en vakker dag på din side av byen!

    7. Det er så mange som bare kommenterer for å kommentere, og faktisk ikke mener det dem skriver – derfor synes jeg det er så viktig at jeg forteller deg at du er en slik blogger som gjør at man faktisk får lyst til å kommentere og dele fra hjerte. Måten du skriver på og bildene du tar fortjene langt mer lesere enn det du har i dag, og jeg skulle ønske at du en dag havner på toppen av topplisten i Norge. For DET fortjener du! Mange klemmer i fra meg, og du – husk, aldri gi opp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg