Ompottingen har startet… :-)

Nå er det ekstra lykke i “Huset på landet” for i dag ble dagen da de overvintrede plantene skulle få fjernet gammel jord i bytte mot ny frisk og gjødslet godjord. ♥

Da jeg kom hjem fra jobben hadde Jarle hengt opp ekstra lys i lyshuset, slik at dagene der inne, skal bli litt lengre. Ny plantejord og kugjødsel er kjøpt inn. Og i dag var det alle Pelargoniane og de fleste andre plantene i små potter som skulle få en ny og god start på sommeren…

Det er tyvtitter`n Jarle, som har vært kveldens fotograf, og han sto utenfor lysthuset i kveldens mørke og smugfotograferte…

Mens jeg sto helt uvitende i min egen lille lykkelige blomsterverden…

Med jord under neglene, og alle plantene rundt meg, kjenner jeg at jeg virkelig kobler ut.

Om jeg trives her ute… ?

Å JA!!!

Nå har ca 15 planter fått ny god jord, varmen er skrudd litt opp og det ekstra lystet er stilt inn med tidsur. 
I i morgen er det de store plantene som står for tur. Da er det blant annet Engletrompetene som skal få sitt stell. Men siden de har blitt så store, og pottene veier nesten like mye som en “liten lastebil”, skal de nå bare få ny toppjord blandet med kugjødsel. Jeg har ikke lenger krefter til å ta de store plantene opp av urnene og bytte jorden. Men det skal nok bli bra allikevel tror jeg.

Med ønske om en fin-fin kveld…

3 kommentarer
    1. så flink du er og så koslige bilder,jeg har ikke kommet i gang,men jeg har kjøpt 3 nye stiklinger med pelargonia og alle fjorårets lever i beste velgående så det blir nok i år også

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg