En liten oppdatering

Du verden som tiden raser av sted.
Her på gården ligger vi laaaaangt etter mitt skjema. Jarle er ikke akkurat så opptatt av det, mens jeg blir mer eller mindre smårar av å ikke få tilbrakt tiden i hagen. Jeg vil, jeg vil – men tiden strekker ikke til… Sukk

Det peneste i hagen akkurat nå er vel rosa Hortensia i den gamle hestekjærra…

 

Selv om starten var bra da vi gikk sterk ut – en vårdag i april…

Et aldri så lite røsk fikk vi da tatt.
Jeg fikk luket noen av blomsterbedene, og fylt på med ku-kompost…

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC
Men enda har jeg nesten halvparten av hagen igjen.

Jarle vasket verandaen, så vi fikk satt ut hagemøblene…

SONY DSC

De overvintrede plantene i lysthuset…

SONY DSC

Ble bært ut – og inn – og ut – og inn – og ut – og inn…

De har nå blitt herdet og jeg potter og planter de ut, så fort jeg har litt ledig tid…


 

Så har vi vært bønder…

SONY DSC

 

Og kornet har nå kommet i jorden, og redskapen er vi snart ferdig med å vaske og ryddeT på plass…


 

Hønen er på plass…


De er ikke så kravstore akkurat. De står der jeg setter de, og trenger verken mat eller vann.
Men dekorative er de, synes jeg.

Fuglehuset har i år igjen fått nye leietagere, og der er det skikkelig handtering om dagen – med mange små fuglebarn som er veldig sultne…

Jarle har kjørt med mosefjerner/plenlufter…

SONY DSC
Vi har raket mose til den store gullmedalje…

Jarle har gjødslet…

SONY DSC
Etter at han for noen år siden gjødslet plenen for hånd, og resultatet var – foruten en grinete kjærring – mange og store gule flekker (brent gressplen). Så nå har han gått til anskaffelse av gjødselspreder. Og denne gang ser det ut til å ha gått riktig så bra! 🙂

Så måtte det gresset vannes…

SONY DSC
Og blomstene like så.

I ettermiddag har det regnet, men inne i mellom bygene har jeg fått plantet litt.
Og forhåpentligvis blir det snart litt pent rundt dørene her også.

Ha en fin-fin ettermiddag!

#hage #hortensia

 

10 kommentarer
    1. natheless: Takk for hyggelige ord. 🙂 Vi fikk også et lass som hadde fullt av ugressfrø i seg. Det ble så ille at vi måtte bytte ut jorda i et stort bed. Det er greit å luke som du sier, men noen ganger kan det kanskje bli for mye.
      Ha en fin dag. Selv om det er litt ruskevær i byen vår i dag. 🙂
      Line

    2. Men kjære deg (dere), så har dere annet å gjøre på frihelgene også da…..dere er jo på farten hele tiden og på jobb 🙂 Men kjenner jeg dere rett så tar du oss andre “hobbyhagere” snart igjen! Dessuten, det er alltid strøkent i deres hage 🙂 🙂 Og noen ganger “popper” jo vi innom…og da får vi jo ikke gjort noe fornuftig 😉 😉 Snart Linemor, kommer det en helg hvor du bare kan plante og pynte 🙂
      Ps: jeg er såå glad for at du fikk nok eføy….. 🙂 🙂
      Klemmer <3

    3. jeg synes du har en helt fantastisk flott hage og du får no gjort mye mer en dei fleste av oss ) skjønner at en hage elsker som deg vil ut i hagen med en gang,men men det blir en flott hage i år også skal du se,,))

    4. Du tar jo helt pusten av en stakkar som bare har en bitteliten hage, som slett ikke er klar til sommersola kommer. Jeg har lukt litt i dag og kjeftet på de dumme kjerringrokkene. Den siste jorda vi fikk av en bonde var skogsjord og det synes!!!!! Det er jo ikke mulig å holde det ugresset vekk. Men det er litt koselig å ligge der på knærne og luke litt også da. Jeg har kost meg i dag,selv i det vindfulle været. I kveld kommer vist regnet og det ble litt for kaldt til å holde på. Noe så vakkeert som den kjerra med hortensia. Du får da til en hel masse ser jeg. Nyt dagene, for nå kommer visst sommeren sier de på tv!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg