Pidestall av tømmer

Da vi i våres holdt på med veden, (noe vi fremdeles ikke er ferdig med!) fant Jarle ut at han ville lage noe til meg. Først ville han ikke si hva det var, men med litt kvinnelist fikk jeg lokket det frem… Han skulle lage en pidestall.
Hmmm… Noe skeptisk ble jeg, for jeg så ikke helt for meg hvordan det skulle bli. Men pytt… Hva var det verste som kunne skje? At vi må kappe opp tømmeret til ved, senere?

Så Jarle satte i gang. Han målte og han kappet. Tre stokker, som ble nøye tilpasset til hverandre, deretter kjørte han de opp i gården og satte de opp.

Tada! Det ble jo fint!
Manglet bare litt “stæsj”, men det elsker jeg å pusle med, så det var bare å stupe inn på stabburet på jakt etter noe å bruke!

Hampetau vi hadde liggende, ble surret og festet rundt stubbene.

En gammel trekasse ble satt opp, og fylt med en grønnplante og et par gamle flasker.
Et gammelt kjerrehjul ble satt til pynt ved siden av.

En henge-jordbærplante i en potte…

Et flettet hjerte…

Og vips!
Så var tømmerstokkene blitt til et lite miljø i hagen.


 

Her i Huset på landet har vi fremdeles ikke ferie. Men for de som har det… GOD FERIE!

Og til de som ikke har ferie…Et ønske om en strålende helg… 🙂

#hage #tømmer #pidestall

 

5 kommentarer
    1. Hei fint å lese bloggen din ,altid noe spennende dere driver med fint hus og en flott hage ha fortsatt en fin kveld hilsen lyngbo

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg