En høvelbenk ble plutselig en naturlig del i hagen…

Jeg har nok fått litt dilla på å pynte opp med litt annet enn blomster i hagen.
Noe av det jeg liker beste når jeg besøker andres hager, er overraskelser som dukker opp under veis. Det kan være ting av alle slag. Kanskje en stein, en lykt, eller kanskje en figur. Bor man ved sjøen er det ekstra kost med maritime ting. Bor man på landet, er det kost med bondeting. Og det er her vi kommer inn…

Høvelbenken er et resultat av et besøk i bruktbutikken på Svinesund. Vi har en gammel høvelbenk stående etter min farfar, men den har jeg ikke hjerte til å sette ut i vær og vind. Den kan jo heller fungere som bar når vi har festligheter på låven. Der står den jo tørt og godt.

Men en høvelbenk som jeg kjøpte for en slikk og ingenting – den kan få stå ute. 🙂

En kjempemaur pynter opp sammen med en gammel kake-boks fylt med en timianplante.

Litt annet stæsj ble funnet frem og plassert litt her og der.

Jeg synes det ble fint jeg. Men nå er alt sammen flytta i et eget sammensurium midt på gressplenen. For nå har vi snart ferie, og ferien –  den skal blant annet brukes til å male huset, garasjen, vedboden og lysthuset. 
Nå er de ferdig vasket og de har tørket noen dager, så da er det bare å sette i gang. Skikkelig morsomt! Not. Men det må til…

Med ønske om en fin sommerkveld…

#hage #hagemiljø #høvelbenk #pynt #gammel #rustikk

6 kommentarer
    1. Lyngbo: Hei, og tusen takk for så hyggelig tilbakemelding. 🙂
      Det går med noen timer, for å si det sånn. Men det er det vi liker å holde på med, så går det stort sett greit. Men vanning er såååå kjedelig, og den kombinasjonen passer veldig dårlig sammen med min lidenskap for blomster… Jeg blir dårligere, og dårligere på å vanne etter hvert som sesongen går. Men sånn er det bare. 🙂
      “Huset på landet” ligger på Vikane, utenfor Fredrikstad.
      Line

    2. Hei lest bloggen din noen ganger,mektig inponert,det må jo ta dager å vanne og stelle alt det flotte ,med blomster og gamle ting er det en gård et sted i nærheten? Hvor ligger dette flotte stedet?

    3. Herlig å høre 🙂
      Slike prosjekter er utrolig gøy mens man driver med de. Og å ha en slik eiendom hvor man kan realisere drømmene er jo fantastisk!
      Jeg skal titte innom slik jeg gjør og kos dere masse i hagen (det ser det ut som dere gjør!) 😀
      God sommer til deg og alle dine!

    4. Emilie: Åååå… Du er god da! 🙂 Tusen takk for din kjempekoselige hilsen. Den setter jeg veldig stor pris på. Hilsener som dette er noe av det som gjør bloggingen spesiell.
      Både Jarle og jeg elsker å holde på ute i hagen. Og nye prosjekter er hele tiden i gang. Og senest i går, anslo vi at vi har nok en 4-5 år igjen, før vi er der, vi ønsker å være. Så da vet du at du har mye i vente om du vil følge med videre… 🙂
      God sommer og klem fra Line

    5. Jeg elsker å titte innom bloggen din og hente masse av inspirasjon. Jeg bor midt i Oslo sentrum, men drømmen er en hage som din så her er en liten hilsen fra en som blir like glad hver gang det er nye bilder. Nydelig vakkert er det 🙂 God sommerklem fra Emilie

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg