Lysthuset

Nå er jeg i gang! 
Og det er så deilig!

I år har jeg hatt en veldig travel vår, med tur til både Japan, Italia og London.
Det har tidvis vært en kald og ruskete vår, og hagesesongen har liksom ikke kommet i gang. Men nå er våronna på jordene ferdig, bare noe opprydding og rengjøring som gjenstår. Men ærlig talt, jeg har jo en mann. Det kan han ta – og jeg kan konsentrere meg om hagen igjen.

Lysthuset blir vinterstid brukt til å oppbevare plantene som ikke tåler kulde.
Og nå var det endelig tid for å tømme det og gjøre det klart for sommeren.

Alt må ut… Nå skal det vaskes!


 

Og blomster og planter er satt til herding…


De står på gresset under tørkesnora. Her har jeg et tynt dekke som jeg drar over de mest solfylte timene av dagen.

Så var det rengjøringen…


Tak og vegger, møbler, pynt, gulv og vinduer! Alt skal vaskes.

Og så… Kan tingene settes tilbake…


Rosa pelargonia. De har vi mange av. De liksom hører til her ute på landet. 

Vi har valgt å ikke ha lamper i lysthuset, bare stearinlys i lysestaker og lykter… 

Oliventreet lever enda.
Det er 4 år siden jeg kjøpte det, og Jarle er like overrasket hvert år. Han trodde ikke at det skulle overleve den første sommeren en gang.  🙂

Flere lys… Og en ny blomst…

 

Og i går kveld ble det grilling og kos i lysthuset…

Å! Så deilig det er å ha lysthuset “tilbake” igjen. 

I dag er det haging som står på planen.
Det skal plantes i urner og bed. Litt luking og klipping av både det ene og det andre. Så da er det bare å hoppe i arbeidstøyet og ut med meg!

Med ønske om en fin-fin lørdag…

Har du lyst til å se hvordan vi bygde lysthuset, kan du trykke “her”.

#hage #lysthus #herdingavplanter #interiør 
 

2 kommentarer
    1. ja jeg kan tenke meg att det er godt å få lysthuset tilbake igjen etter utestengelse en hel vinter,det er så koselig der inni .
      Kjekt å komme igang med hagesesongen ja,jeg har vært i gang en god stund,men har fått en ny hagehobby,nemlig å plukke små åkersnegler ( det spiser alfor masse av det jeg har,tenk dei har spist en hel svær tue med rosa lupiner,bare nakne rota som står igjen grrrrrrrrrrr,så her plukkes det morgen og kveld og i grønnsakshagen har jeg gått over til gift ,

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg