Endelig ble det ny trapp!

 

De som har fulgt bloggen en stund vet at det nå er 9 år siden vi rev den gamle trappen, for endelig å bygge ny.
Men før vi kunne lage den, måtte vi fjerne en del fjell. Det tok tid, og så har årene bare gått.

Men NÅ!!!  I herrens år 2019 ble det laget ny trapp!

 

 

 

 

Det bores hull til søyleskoene…

 

Reisverket til trapperepo bygges først…

 

 

Så lages trappevangene…

 

 

 

 

 

 

 

Klossene til trinna blir limt og skrudd fast…

 

Repoet får gulv…

 

Trinna legges…

 

 

Vangene ble malt hvite først…

 

Siden trappen ikke er rett, men skrår ca 30 cm til hver side, var det enklest å legge gulvet med litt ekstra mål, for så å tegne opp hvor det skulle kappes.
Det ble gjort i skumringen siden det da var mye lettere å se laserstreken, enn i dagslys…

 

 

Den øverste trappen ble laget, og så var det rekkverket sin tur…

 

 

Siden jeg er litt over gjennomsnittet utålmodig, hadde jeg malt materialene til alt rekkverket før vi kappet til…

 

Å bygge et rekkverk i en trapp som skrår utover og i tillegg skal ha på toppbord og hatter på stolpene, var jammen ikke lett.

Og sjekk det nederste trinnet…

Det har Jarle laget det også!

Jeg er så imponert over den mannen!

Så at jeg har måttet vente i 9 år på denne trappen, og at vi brukte to av våre tre sommerferieuker på å bygge den… Det var det virkelig verdt!!!

 

Her er bilder av trappen ferdig…

Og jeg er strålende fornøyd med ny trapp!!!

4 kommentarer
    1. Trappa er jo bare flott!! Og helt perfekt til resten av huset.
      Dere er et Dreamteam <3
      Nå gleder jeg meg til nye prosjekter dere skal i gang med….for jeg tror det er noe på gang 😉
      Digger den milde vinteren og gleder meg til å komme i gang ute igjen.
      Kjenner at det klør…
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg