Er jeg sent eller tidlig ute tro…

Nå har vi passert midtveis i februar, og snøen som snøen er nå snart borte. Så nå er jeg daglig en runde i hagen for å se om det har kommet noen nye vårtegn.

I utkanten på hagen har jeg en plass hvor jeg setter planter “på vent”. Og der sto de… Oppe på bakken…  Stakkars! Helt uten noe rundt seg. Verken potter eller jord… Flere perleblomster og tulipaner som jeg bare hadde tømt ut.

Samvittigheten min ble med ett veldig dårlig, så da var det bare å hente frem jord og noe å plante i…

Og da… Under min leting etter noe å plante i, at jeg kom over en noe som lå inneimellom bortimellom.
En pose med tulipanløker…

Ja da var det bare å sette i gang.
Noen av løkene var det litt mugg på, men jeg plantet de allikevel. Selv om de sikkert har blitt utsatt for frost, var de faste og fine.

Så da lurer jeg…

Er jeg sent ute?

Eller er jeg tidlig ute?
Uansett, jeg plantet de. Og hva er det verste som kan skje? At de ikke kommer opp.

I dag er det tykk tåke og 4 grader. Vi venter på at klokken skal være over kirketid, så skal vi i skogen og felle trær. Rart det der… Etter kirketid… Akkurat som om de hører at vi er i skogen med motorsag!

Fin søndag til deg!

Line

8 kommentarer
    1. Hei Line. Takk for sist. Veldig hyggelig å bli bedre kjent med deg. Nå gikk jeg inn på bloggen din via Instagram. Har ikke skjønt ennå hvordan jeg legger til følgere på bloggen ennå. Finner vel ut av det:) snakkes klem Kari

      1. Hei Kari.
        Ja, takk for en hyggelig kveld! Det var utrolig koselig. Og takk for nydelig mat og drikke. Der manglet det jammen ikke noe!
        Jeg har heller ikke funnet ut av det enda. Satser på mer tid til bloggen utover, men nå må vi bli ferdig med årets prosjekter først. 🙂
        Det hadde vært hyggelig å treffes igjen. Kan jo ta en middag på byen en gang med SÅ, Benjamin med koner, dere og oss. Klem Line

    2. Du er litt sent ute, om tulipanene kommer avhenger nok litt av sort, jeg har satt løker i slutten av januar som har kommet fint. Og kommer de ikke nå så kommer de sikkert til neste år. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg